Avatar billede ivanravn Nybegynder
01. december 2003 - 13:43 Der er 8 kommentarer

Split SQL

Jeg har et problem, i min søgning skal jeg kunne søge på to navne i en kolonne ad skilt med et mellemrum.
Avatar billede teepee Nybegynder
01. december 2003 - 13:47 #1
måske

kolonne1 like "%fornavn%" and
kolonne1 like "%efternavn%"

eller

kolonne1 = "efternavn" + " " + "fornavn"
Avatar billede ivanravn Nybegynder
01. december 2003 - 13:52 #2
Ja det ved jeg, men hvis jeg så skal søge på et fornavn og efternavn, og et af fornavnene ikke er med fks ivan r ravn og du søger på ivan ravn vises ingen navne!!
Avatar billede teepee Nybegynder
01. december 2003 - 13:58 #3
Jeg er ikke helt med. Hvis Ivan R Ravn står i basen, så vil første alternativ da finde rækken hvis du søger på Ivan + Ravn
Avatar billede teepee Nybegynder
01. december 2003 - 13:59 #4
Hvad er det for en DB?
Avatar billede ivanravn Nybegynder
01. december 2003 - 14:03 #5
i kolonnen fornavn står navnene ivan r - i efternavnskolonnen står ravn.
DB SQL 2000 server.
Avatar billede teepee Nybegynder
01. december 2003 - 14:35 #6
Nåeh, to kolonner i basen. Så skal du da bare konkatenere database felterne sammen, eller opsplitte din tekststreng i enkelt ord
Avatar billede ivanravn Nybegynder
01. december 2003 - 15:45 #7
kan ikke lige komme igang:-(
Avatar billede ivanravn Nybegynder
03. december 2003 - 04:09 #8
Har selv fundet løsningen