Avatar billede ronnip Nybegynder
01. december 2003 - 09:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

D-Link DI-604 varrierende hastigheder

Jeg er den ulykkelige ejer af for mig et stort problem. Jeg har nu været igennem 3 routere på 14 dg. først en Trendnet som fungerede fint, men ikke havde den rette UL kapacitet (ca 10-20% mindre) så en Linksys, som tilsyneladende havde en BUG i firmwaren (som var den nyeste) og som linksys ikke kunne ordne (prøvede 2 ens routere,og der bliver nu arbejdet på det i USA) Og nu tilsidst en D-Link DI 604.

Her er mit problem med denne. Når jeg tager TDC´s hastighedstest
http://81.19.245.211/speedtest/start_test_2.html
FÅr jeg meget ofte resultater som dette:
http://81.19.245.211/speedtest/speed.php?dw_speed=300&up_speed=458

Og nogle gange også endnu lavere (helt ned til 110/120) :(  Det skal siges at oftest kører det som det skal ca. 2061/561...

Sætter jeg min forbindelse direkte til mit Siemens Xpresslink og laver samme test, får jeg alle gange det "rigtige" resultat. Jeg har først kørt med standard opsætning af routeren (dvs. ikke ændret noget) og derefter kører jeg nu (D-Link`s ide) med "disabled" i DCHP, da de mente at mit modem (siemens) delte ip ud, og dette kunne være et problem, hvis begge gjorde det.

Hvis jeg på den ene computer åbner for en port, med meget trafik. Falder min linies kapacitet drastigt, også selvom denne computer ikke kører!!!

En eller anden hjælp mig !! hvad gør jeg forkert, eller er der noget jeg kan gøre ?
Avatar billede ronnip Nybegynder
01. december 2003 - 09:51 #1
lige forklare mig selv:

Kører jeg gennem router, varrierer min linie.

Kører jeg uden om router, og direkte i siemens modem, Er min linie konstant det den skal være.
Avatar billede ronnip Nybegynder
01. december 2003 - 09:52 #2
Og :)

Mine 2 "opsætninger" på routeren har intet hjulpet :o(
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
01. december 2003 - 16:53 #3
Hvilken firmware kører din router med??
Avatar billede ronnip Nybegynder
01. december 2003 - 18:03 #4
DEt er den nyeste... (kan ikke komme ind på routeren nu, da jeg kører uden :(  ) Men jeg ved at det er den nyeste, eftersom D-Link ikke ville/kunde opgradere den.
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
01. december 2003 - 19:28 #5
kører selv med en di-604 på en 1024/256 forbindelse, og der får jeg et resultat på 1048/304 , og uden router får jeg mere el mindre det samme..
Avatar billede ronnip Nybegynder
01. december 2003 - 19:37 #6
prøv at tage testen 5 gange i træk
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
01. december 2003 - 19:57 #7
jeg får nogenlunde samme resultat..
Avatar billede abrjonline Nybegynder
17. december 2003 - 14:48 #8
har du en form for download program Imesh emule kazaa napster osv. osv. ? fordi det kan påvirke din computer drastisk! uanset om det er åbent eller lukket!
Avatar billede abrjonline Nybegynder
17. december 2003 - 14:49 #9
Sry din computers internetlinie så det sivnger meget mellem hastighederne!
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 02:51 #10
Jeg har samme problem, måske endda i større omfang.

Fra min workstation virker nettet fint, men fra min server svinger min forbindelse op og ned, og jeg kan aldrig hente med mere end 20-30 KB/s ud ad de 230 jeg burde have tilgængeligt...

Det er dog ikke serverens hardware, for smider jeg den direkte i moddemet, kører den fint... :|