Avatar billede justkyle Nybegynder
30. november 2003 - 20:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Compaq mulig ?

Dav eksperten.
Jeg har et meget stort problem, da jeg har en compaq computer der skal formateres, og jeg aner ikke hvordan jeg gør. Mange har prøvet at hjælpe mig, men ingen kan hjælpe mig. (Når jeg starter computeren kan jeg ikke trykke nogle knapper by the way..)
Håber i kan hjælpe en stakkel som mig...
Hilsen Kyle
P.S = I FÅR 150 POINT FOR AT SVARE ! SÅ RUP NALLERNE :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2003 - 20:21 #1
Næppe et database spørgsmål.

:-)

Normalt booter man på en floppy og leger lidt med FDISK og FORMAT
kommandoerne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. november 2003 - 20:21 #2
Du kan formatere dun Compaq, hvis du har de orginale CD'ere der blev leveret med maskinen da den blev købt. Compaq har det med at lave deres ting selv, hvilket kræver di orginale drivere, Derfor vil det give problemer hvis du ikke har disse CD'ere.
Hvis du ikke har dem, er det min erfaring at du ikke vil opleve Compaq som særlig samarbejdsvillig hvis du privatmand henvender dig.

Du gør det at du booter på din installations CD, og formatere derfra.
Avatar billede justkyle Nybegynder
30. november 2003 - 20:31 #3
Har ikke de originale cd'er, da der gik fejl i lortet...
Men kan jeg ikke skaffe sådan nogle cd'er ?
Kyle
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. november 2003 - 20:37 #4
Jeg vil ikke totalt afvise at Compaq har ændret sig de sidste par år, men min erfaring er, at du faktisk skal repræsentere et firma, der bruger en del penge på IT udstyr om året, for at kunne komme igennem med noget som helst i forbindelse med Compaq.
Avatar billede justkyle Nybegynder
30. november 2003 - 21:02 #5
Jamen, jeg mener med at låne cd'er fra nogen jeg kender ?? Er det by the way ulovligt ?
Kyle
Avatar billede teepee Nybegynder
01. december 2003 - 09:34 #6
Du kan sagtens installere en ganske almindelig win 2000 eller xp hvis du har dette. Har selv en pressario som efter mange kvaler jeg installerede en almindelig win2000 og ikke den oem udgave der fulgte med. Så virkede maskinen perfekt.
Avatar billede justkyle Nybegynder
01. december 2003 - 15:25 #7
jaja, men FORMATERING.. ikke installation af XP... jeg har XP... men.... kan ikke formatere, heller ikke ved at installere XP om...
Avatar billede teepee Nybegynder
02. december 2003 - 11:15 #8
Nå, men du har jo fået svaret, så det går jo nok :-)