Avatar billede lazenby Nybegynder
29. november 2003 - 17:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjerne ny-besked-lyd i MSN Messenger 6.0

Som bekendt siger Messenger en lyd, hver gang der kommer en ny meddelelse, enten som første i en samtale eller når chat-vinduet er ude af fokus.

Jeg vil gerne af med den lyd (den forstyrrer min sjælelige ligevægt og giver mig stress og mavesår), men vil gerne bevare lydene til de andre events. Altså går jeg ind i lyde i kontrolpanelet, og vælger 'no sound' under afsnittet for MSN Messenger. Herefter er der salig fred - så længe det varer.

Problemet er nemlig, at de oprindelige indstillinger genetablerer sig, hver gang jeg genstarter. Det er jo lidt irriterende - er der nogen der ved hvorfor og hvordan jeg én gang for alle kan slå det insisterende xylofon-pjat fra?

- lazenby
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 18:03 #1
Du skal ind i kontrolpanelet > lyd menuen
Her skal du fjerne lyden til "Ny Meddelelse" under MSN Messenger.
Avatar billede antikat Nybegynder
29. november 2003 - 18:06 #2
Du kunne indspille en lydfil uden nogen lyd i.. så når den afspilles siger den ikke noget.. og så prøve at andre så det er den som skal afspilles istedet.. og så håbe at den vil gemme sådan en ændring selvom du genstarter !

/Daniel
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. november 2003 - 18:10 #3
thesurfer: Tak for forslaget, men har du egentlig læst mit spørgsmål? ;)

antikat: Fremragende idé, det vil jeg prøve. Læg et svar, så får du point.

- lazenby
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 18:12 #4
Du skal jo kun fjerne "Ny Meddelelse".. ikke de andre..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 18:16 #5
..den burde ikke komme igen hvis du vælger "Ny Meddelelse" > vælger "(Ingen)" under navn > Klik OK (prøv evt med Anvend og så OK)
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. november 2003 - 18:17 #6
Allright, jeg indrømmer, at det var lidt uklart formuleret - men det er også det, jeg har gjort. Problemet er, at jeg er nødt til at fjerne lyden efter hver genstart, da den 'oprindelige' indstilling genetableres ved genstart.
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. november 2003 - 18:17 #7
thesurfer > præcis det jeg har gjort.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. november 2003 - 18:25 #8
OK.. så forstår jeg ikke hvorfor den gør det..
Avatar billede lazenby Nybegynder
29. november 2003 - 18:26 #9
Nej, jeg fatter det heller ikke - men antikats workaround fungerer perfekt, så problemet er løst.
Avatar billede antikat Nybegynder
03. december 2003 - 16:31 #10
okey

hmm hvis I ikke kan finde fejlen, så giv Microsoft skylden :D