Avatar billede fiscal Nybegynder
29. november 2003 - 15:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redhat: Installation

Har et lille problem, når jeg prøver at installere redhat Linux 9, kan den ikke finde linux cd'en. jeg når at komme ind i installationen af linux, får valgt sprog og hvilket keyboard jeg benytter, men når den så søger efter  linux cd'en, kan den ikke finde dne, selom den læser fra det cd drev linux cd1 sidder i...  er der nogen der har haft samme problem, eller som ve hvad der er galt, vil jeg meget gerne hører fra jer..
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2003 - 15:34 #1
når cd-skuffen bliver smidt ud skal du bare sætte cd 2 i,og på skærmen
trykke ok,så smider den selv cdrom-skuffen ind igen og forsætter,ellers kunne der faktisk se ud til at der er fejl på cd 2,prøv at downloade den igen.
Avatar billede fiscal Nybegynder
29. november 2003 - 15:35 #2
den vil ikke engang godtage cd 1, men jeg tænkte, om jeg ikke bare kunne lægge cd'erne på computeren og installere direkte fra harddsiken af, det har jeg læst at man kan, men ved bare ikke hvordan.
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 15:55 #3
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2003 - 17:02 #4
hvis du downloade redhat som iso filer skal du brænde den som en billedfil i nero,hvorved du bagefter kan boote fra den.
hvilket format har du downloadet i ..??
*.rpm eller *.iso    ?!?
Avatar billede fiscal Nybegynder
29. november 2003 - 18:12 #5
jeg har downloaded dem i iso, men når jeg brænder billeder med nero ser det ud som om det kun fylder 500 mb når man kigger på cden. Men kan man kører installationen fra harddisken.
Avatar billede geekpower Nybegynder
30. november 2003 - 20:04 #6
jeg prøvede det samme.. så checkede jeg filstørrelsen og fandt ud af at 1. CD åbenbart ike var downloadet korrekt.. og hentede den så igen og nu virker det.
Avatar billede fiscal Nybegynder
27. januar 2004 - 16:12 #7
fik det af en ven