Avatar billede pethe03 Nybegynder
28. november 2003 - 19:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre Packets til Bytes eller omvendt

Hvordan er det muligt at ændre fra Packets til
Bytes eller omvendt i local Area Ceonnection status (LAN).
Jeg har to computere hvoraf den ene viser status i Packets, den anden i Bytes.
Hvilken parameter skal jeg ændre ??
Avatar billede kenp Novice
28. november 2003 - 19:56 #1
den som viser bytes hvilket styresystem køre den og køre den igennem den anden computer? (jeg har nemlig kun oplevet det med at få den til at vise byte når den køre igennem en anden comp. for at komme på nettet)
Avatar billede pethe03 Nybegynder
28. november 2003 - 23:36 #2
Begge computere "kører" XP pro. Problemet er hvordan ændre du fra packets til bytes ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2003 - 04:52 #3
Det samme har også undret mig, og til dato har jeg kun fundet en forklaring der kan tilfredsstille mig - det afhænger tilsyneladende af drivere og kort. Jeg har endda oplevet computere der først kørte bytes, og efter nogen tid (og opdateringer af windows og applikationer) pludselig viste bytes.
Der er masser af folk på mange sprog der spørger om det samme - og ingen har svaret hvor det kan ændres. Selvfølgelig kan man installere andre programmer der viser trafikken på netværket, men det fede ville være at det bare kørte. Så måske skal man lave en positivliste over de netværkskort der viser bytes??
Jeg vil lige kigge de maskiner igennem jeg har adgang til.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2003 - 05:05 #4
men det bør være muligt - begge dele registreres jo.
prøv at køre prompten (start - kør - cmd) og skrive
netstat -e
så får du det her:
Grænsefladestatistikker

                          Modtaget          Sendt

Byte                        5070210          912914
Unicast-pakker                8856            8386
Ikke-unicast pakker              95              58
Kasseringer                      0              0
Fejl                              0              0
Ukendte protokoller              0

der må altså være vej frem i det her
har en underlig fornemmelse at version af directX kan have noget at sige (tjek om den med bytes kører DX7) ...
Avatar billede pethe03 Nybegynder
29. november 2003 - 09:08 #5
Hi Mrmox2, begge maskiner kører directx 9.0
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2003 - 13:05 #6
har også lige tjekket det - og har lavet en helt clean win2k install for at tjekke om der har noget med opdatering at gøre - og den kører med pakker. så vi skal jeg prøve med forskellige drivere og se om det gør noget ...
Avatar billede pethe03 Nybegynder
29. november 2003 - 14:25 #7
På arbejdet har jeg også en pc med XP pro, alle opdateringer som hjemme pc. Men den viser bytes. ??? Min kollega's pc viser packets og hans hjemme pc viser bytes hvorfor??
Avatar billede oz2kas Nybegynder
29. november 2003 - 16:41 #8
Jeg kan ikke finde spørgsmålet, men jeg mener at et par herinde kom frem til at opdateringerne til WinXP gjorde det, vist nærmere bestemt SP1.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
29. november 2003 - 18:26 #9
Alle 4 pc'er har samme XP pro SP1
Avatar billede oz2kas Nybegynder
29. november 2003 - 22:33 #10
så tror jeg umiddelbart ikke at jeg kan hjælpe yderligere.
jeg kan sige at min WinXP PRO DK m. SP1, skriver pakker.
Avatar billede pethe03 Nybegynder
01. december 2003 - 18:03 #11
Hej mrmox2, jeg accepterer dine svar, jeg tror ikke vi kommer dert nærmere.
Tak for cmd: netstat -e
Hilsen Henrik
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2003 - 21:51 #12
jamn mange tak - jeg vender pludselig tilbage hertil en dag hvis jeg finder ud af noget - det er garanteret bare en nøgle der skal tilføjes i registreringsdatabasen
(og jo, hvis det nu havde været open source - så havde alle kunnet se hvad der skulle til - ups, den smuttede lige ud mellem sidebenene :-))