Avatar billede thomasjessen Nybegynder
28. november 2003 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server og bibliotek?

Hej
Jegh har et meget mærkeligt problem. Når jeg lægger sider op på min server, og filerne ligger i biblioteker kan den ikke finde filerne. De SKAL lægge i roden af serveren for at den kan finde dem, og stien er korrekt til alle filer.

Kan det passe at serveren ikke understøtter mapper/undermapper eller????

Jeg tror det er en Apache/.3.27 server

Med venlig hilsen,
Thomas Jessen
Avatar billede riversen Nybegynder
28. november 2003 - 12:25 #1
serveren understøtter selvfølgelig mapper/undermapper. Hvis ikke den finder filen når du skriver en direkte sti, ligger filen ikke der hvor du tror...det kan næsten ikke være anderledes.
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
28. november 2003 - 12:27 #2
ked af at sige den, men filer og referencer er korrekte??? - jeg er ikke helt nybegynder!
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 13:36 #3
Husk, at det er næsten kun under Windows, at man kan være ligeglad med store og små bogstaver. På andre systemer er der forskel på A og a. Husk også at backslash \ ikke bruges til undermapper. På andet end Windows bruges /

Apache kører som en bestemt bruger. Hvis denne bruger ikke kan læse filen, kan man ikke se den på web.

Hvilken fejl får du? Permission denied eller File not found?
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
28. november 2003 - 13:46 #4
Hej
Jeg får "File not found" - har fundet ud af at mit software (GoLive 5) gør det at den kun laver store bogstaver, selvom jeg har valgt små!!!! Den viser ikke at de er store, det er først når man går ind på serveren i en anden ftp client??? mærkelig fejl!
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 14:09 #5
Så vil jeg nok anbefale at skifte program. Det er da noget juks at gøre.