Avatar billede gummimand Nybegynder
25. november 2003 - 23:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kerio firewall - den røde pil blinker konstant

Hej, jeg har i lang tid haft en Kerio firewall og kun sjældent set den røde pil blinke nede til højre på ikonet for Kerio'en. Kikker jeg i loggen bliver der kontant skrevet:

1,[25/Nov/2003 23:02:02] Rule 'Packet to unopened port received': Blocked: In UDP, 10.66.0.1:67->localhost:68, Owner: no owner

Hvad sker der?
Avatar billede lap Nybegynder
25. november 2003 - 23:12 #1
det ligner en dhcp-forespørgsel.

Har du sat noget på dit netværk, som ønsker en ip-adresse?
Avatar billede gummimand Nybegynder
25. november 2003 - 23:17 #2
Nej -  jeg har ikke ændret noget; et kabelmodem, et netkort og en pc'er. Det er alt. Hvad tænkte du på - hardware el. software?
Avatar billede lap Nybegynder
25. november 2003 - 23:20 #3
spørgsmålet er, hvad 10.66.0.1 er for en enhed - måske er det din egen PC som er begyndt at spørge efter en ip-adresse.

Det kan også være et indbrudsforsøg - hvis du ikke har ændret noget, så fungerer firewall jo som den skal - den afviser.

Jeg ville ikke fundere ret længe på det.
Avatar billede gummimand Nybegynder
08. april 2008 - 13:57 #4
Lukker