Avatar billede comodo Nybegynder
25. november 2003 - 15:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Div's ved siden af hinanden?

Hvordan for jeg to div-elementer til at stå ved siden af hinanden?

Eks.:
---
<div id="main">
  <div id="menu">Menu her</div>
  <div id="indhold">Indhold her</div>
</div>
---
Jeg bruger CSS til af definere hvor mine div's skal være placeret men lige meget hvad jeg gør, bliver det nederste div altid placeret under det andet (en linie under).

Jeg har prøvet med posistion: absolute / relative; display: inline; men intet virker.

Jeg giver 150 point for at svar da jeg har brug for et, hurtigt :)
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 15:18 #1
float:left; på begge vil gøre nummeret ...

-- og spar på dine points til det bliver svære spørgsmål du kommer med !-)
Avatar billede b.b Nybegynder
25. november 2003 - 15:19 #2
hvorfor dog ikke bruge en tabel:

<div id="main">
<table>
    <tr>
    <td></td>
    <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>

</div>
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. november 2003 - 15:19 #3
jeg kan ikke huske om det hjælper, hvis du laver de to inderste div's om til span's i stedet for... Men prøv da en gang :)
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 15:20 #4
span er inline elementer, så de vil lægge sig ved siden af hinanden, men den 'rigtige' css-løsning er at bruge float !-)
Avatar billede comodo Nybegynder
25. november 2003 - 15:21 #5
roenving: tak, det vil jeg straks prøve :)

b.b: tables er mere besværlige og 'ikke-samarbejdes' villige - med div's kan jeg få det nøjagtig som jeg vil ha' det (især nu ;)
Avatar billede comodo Nybegynder
25. november 2003 - 15:24 #6
Og det virker sgu! :)

Tak for hjælpen roenving!
Avatar billede comodo Nybegynder
25. november 2003 - 15:24 #7
*DOH* - Glemte svar :)

Prøver lige at lukke igen :P
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 15:26 #8
Velbekomme !-)