Avatar billede kasko Nybegynder
25. november 2003 - 14:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler ikoner og menubjælke efter reperation.

Hej.
Efter en reperation af Win200 Pro har jeg ingen ikoner på skrivebordet og menubjælken forneden kommer kun frem i et ½ sekund hvorefter den forsvinder. Så jeg har kun et tomt skrivebord med en musemarkør.
Jeg kan dog godt kalde log-on vinduet frem med alt-ctrl-del og kalde en jobliste frem.

Men hvordan får jeg menuen frem igen og ikonerne. Det er det samme i fejlsikret tilstand.
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. november 2003 - 16:47 #1
lyder som om din rep ikke er gået som den skulle...har du prøvet at køre
sfc /scannow fra kør ?
Avatar billede kasko Nybegynder
25. november 2003 - 23:02 #2
Undskyld den lidt sløve respons..
Nej jeg har ikke kørt sfc/scannow.
Vil prøve det i morgen hvis jeg kan kalde den fra joblisten. Jeg mangler jo start knappen og tilhørende menubjælke.
Avatar billede kasko Nybegynder
26. november 2003 - 09:15 #3
Desværre var sfc/scannow ikke løsningen. Jeg har kørt den fra CMD men fik ikke noget resultat.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. november 2003 - 13:50 #4
har du prøvet at trykke F8 under opstart og vælge "sidste godkendte opstarts tilstand"
eller hva det lige hedder på dansk :)
Avatar billede kasko Nybegynder
26. november 2003 - 21:40 #5
Jeps. Havde kun en mulighed dér: Profil 1 men intet held der heller. Desværre.
Har desuden prøvet programmet "Regclean"
Har taget en Msconfig fra en Win98 for at deaktivere div. programmer ved opstart f.eks Norton
Har prøvet at kalde explore.exe som nyt job fra joblisten men den giver kun et lille blink for neden af skærmen

Det værste er faktisk at systemet kører. De ansatte kan logge på databasen og de kan bruge de forskellige drev fra deres klienter.

Men det er jo ikke brugbart i længden når jeg ikke kan administrere de forskellige bruger-konti, udføre en tape back-up. osv.

Så hvis jeg kunne undgå at tage en harddisk back-up og der efter formatere "lortet" og sætte det hele systemet op igen, vil det være rart.
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. november 2003 - 21:53 #6
"Har prøvet at kalde explore" har du afsluttet den kørende explorer inden lavede-nyt job?
Avatar billede kasko Nybegynder
26. november 2003 - 23:12 #7
Der var ingen kørende explore..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. november 2003 - 23:17 #8
Prøv at vælge en mindre skærmopløsning !
Avatar billede kasko Nybegynder
26. november 2003 - 23:22 #9
Det er vist ikke der problemet ligger, da det er det samme i fejlsikret tilstand og som før skrevet kan jeg godt få log-on vinduet frem på skærmen.
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. november 2003 - 07:44 #10
Det med menubjælken, tryk på ctrl+esc samtidig for at se om den kommer frem.Og hvis du henter Tweakui kan den bruges til at få iconer på skrivebordet: http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

Kan du heller ikke højreklikke på skrivebordet?
Avatar billede kasko Nybegynder
27. november 2003 - 10:00 #11
Ctrl+esc har ingen indflydelse
Kan heller ikke højre-klikke på skrivebordet.
Tweakui er også prøvet
Har også prøvet at opdatere med sp3 og sp4 (Den er "født" med sp2)
Avatar billede kasko Nybegynder
27. november 2003 - 10:20 #12
Der nok ingen anden udvej end at tage den tunge vej og reinstallere systemet

Tak for de ellers gode råd
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. november 2003 - 10:33 #13