Avatar billede codemode Nybegynder
25. november 2003 - 14:15 Der er 9 kommentarer

Skoleopgave: Bypass Access Proxy

I datalogi har vi af læreren fået 3 forskellige opgaver som vi kan vælge imellem:
1. Lav en hjemmeside
2. Skriv et javascript program
3. Eller for sjov opgaven: Bypass programmet Acess proxy!

Jeg har tænktmig at nakke den
25. november 2003 - 14:21 #2
Jeg tror ikke du skal regne med hjælp til den slags opgaver her - selvom det er "forklædt" som en skoleopgave.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. november 2003 - 08:27 #3
erikjuul> også min første indskyldelse - hører det egentlig til her
Avatar billede langbein Nybegynder
01. december 2003 - 23:06 #4
Tja, men det var jo en hel det points .. og det er vel ikke godt å vite .. "Programmet Acess proxy" hva er det for noe ? MS Access har vel ingen proxy ?? .. Eller hva .. ??
Avatar billede codemode Nybegynder
02. december 2003 - 14:22 #5
Det er faktisk en skoleopgave... Hvis i ikke tror mig så mail til kk@skolekom.dk og spørg. KK er Kristian Klitgaard som er datalærer på TG (tårnby Gymnasium) holder den som en slags udfordring...

Jeg er selv datalogi elev og jeg har snakket med ham om det - selvom han hævder det er umuligt!

Håbede ellers i ville hjælpe...
Avatar billede codemode Nybegynder
02. december 2003 - 14:24 #6
Hov ja og programmet ACCESS PROXY kan læses om her og jeg har prøvet Google.com
http://www.accessproxy.dk/
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. december 2003 - 14:28 #7
vi må ikke hjælpe med sådanne ting selv om vi kunne.
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. december 2003 - 14:28 #8
læs ekspertens regler.
Avatar billede langbein Nybegynder
03. december 2003 - 23:49 #9
Nei umulig kan det jo ikke være .. men loadet har nok rett når det gjelder de reglene. På den annen side så må det jo gå an å "kartlegge" problemstillingene litt.

Man kan for eksempel lese i den reklameteksten som er lagt ut:
"Udvalgte personer (f.eks. lærere) har mulighed for at surfe ufiltreret fra enhver PC."

Jeg kjente ikke til dette produktet i det hele tatt før jeg leste dette innlegget. Det ser ut til å være en dansk application firewall som kan kjøres både på server og på workstation. Synes dette var et veldig interessant produkt og jeg ser at det finnes en download for 2 ukers uttesting.

Ser ut til å kjøre på Windows server eller workstation.

Generelt så vil det jo være litt forskjellig framgangsmåte for å komme gjennom en slik proxy som står på en workstation kontra en som står på en gateway maskin.

Skulle ha vært morsom å ta med et par prinsipper for bypass av slike proxyer, men "the rules" så tar jeg ikke sjansen. Det må da kunne gå an å lage en download og teste litt selv ?!