Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:16 Der er 49 kommentarer og
3 løsninger

Jeg skal ha ny firewall, nu!

Ja så er det sket, jeg stoler ikke på ZoneAlarm mere.
En lille bæ hat kom åbenbart igennem, slettede log filen og deaktiverede ZoneAlarm.
Heldigvis sad jeg foran skærmen mens det skete, og kunne derfor genstarte min puter så angrebet blev afbrudt! Argh!

Hvilken personlig firewall kan i anbefale?
Ikke Zygate, da den ikke er 100% stealth.
Ikke Outpost, da den ikke er 100% stealth.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:18 #1
Ikke nødvendigvis en gratis firewall, da jeg vil ha noget kvali
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 01:25 #2
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:28 #3
Ah, bare en firewall - Antivirus har jeg + en licens indtil 2006, så det har jeg ikke brug for :)
Avatar billede songmess Nybegynder
25. november 2003 - 01:31 #4
Hvad er der galt med Sygate. Jeg har brugt den længe og den har da stoppet alt indtil nu. Og jeg ved da, at der er forsøgt angreb på/mod min PC. Den virker bare!
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:33 #5
Den er som sagt ikke 100% stealth, ikke når jeg har testet den - Og uden stealth, kan den ikke bruges til en dyt
Avatar billede chalde Seniormester
25. november 2003 - 01:33 #6
På min pc nr2 er sygate personal 100% stealthed.
Avatar billede chalde Seniormester
25. november 2003 - 01:34 #7
i hvert fald de første 1056 porte (ifølge shields up)
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:35 #8
hmm, så har de fixet det åbenbart
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:35 #9
For fan, nu begynder de igen - port 137 og 445
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 01:36 #10
Wickedd: kik ordentligt på mit link :) .... nederst på skemaet er det resultat forbrugerrådets test nåede frem til for firewalls.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:37 #11
Ja det så jeg også efter jeg skrev det, kan jo altid betale sig at kigge en ekstra gang
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 01:37 #12
Outpost skulle bedre beskyttelse end zonealarm pro, og så er den gratis.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:39 #13
Ja men det gode ved ZA er, at man kan bestemme om et program kun skal ha adgang til nettet og ikke fungere som server - Tror faktisk det er det enste jeg har set med den mulighed
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 01:41 #14
Men har heller ikke brugt andre firewalls i pænt lang tid
Avatar billede ripoff Nybegynder
25. november 2003 - 01:50 #15
Bitguard er sagen. Koster 380 kr+ kr 30 i porto. Den er utrolig sikker. Prøv den evt. 14 dage. http://dk.shopping.yahoo.com/sikkerhedscenter/bitguard/
Avatar billede ripoff Nybegynder
25. november 2003 - 01:58 #16
Glemte lige at sige at der kom en ny version af ZA ver. 4.5.. for en uges tid siden, hvis du ikke har hented den..bare indtil du får noget ordentligt !
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 02:00 #17
Jow den har jeg hentet :) - BitGuard har jeg også prøvet, men mit indernet virker ikke når jeg har installeret den + at min comp genstarter spontant.
Lidt irreterende i længden
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. november 2003 - 02:09 #18
wickedd>Muligheden for at blokere programmeres mulighed for at gå på netter, er efterhånden blev en standard funktion. Sygate har da også denne feature..
Avatar billede ripoff Nybegynder
25. november 2003 - 02:11 #19
ja ok, så må man sige at den er effektiv..jeg havde lidt problemer med at spille online spil.., det hjalp ikke at deaktivere firewall, men det var også det eneste jeg kunne sætte på den.

hvordan har du det med norton. Compumail er ret billige med symantec produkter, jeg kender godt nok ikke deres firewall men bruger deres AV 2002, og er glad for det. http://www.compumail.dk/varegruppe.php?gruppe_id=104&gruppenavn=Antivirus/Sikkerhed&type=software
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 02:14 #20
squashguy: Helt enig ... Outpost har selvfølgelig også denne mulighed.
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 02:21 #21
squash > Jeg taler om server rettigheder ..
ripoff > Norton har jeg også prøvet (har kørt med deres AV siden v 5.0 til 2002), men har dog skiftet til Panda for nylig. Deres firewall (Norton) siger mig ikke noget, da den konstant springer frem med popups af ligegyldig karakter (Jeg har blokeret den her cookie for dig) sådan noget der.

Det hjalp ikke meget at slå popup tingesten fra, da den åbenbart mener at en cookie er 'high-risk'
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 02:27 #22
Hvad med at prøve denne? Gratis det første år!

http://www.my-etrust.com/microsoft/index.cfm?
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 02:34 #23
Pudsigt :) at du fornylig har besvaret spørgsmål vedrørende firewall, ved bl.a. at linke til zonealarm.

http://www.eksperten.dk/spm/423200
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 02:41 #24
Hej outpost er kan man klart hente ned gratis men så får De heller ikke det fulde udbytte af det da der er ingen der lægger Deres vare i fuld version ud på nettet, men hvis De skal have en fierwall & kun det så kan jeg kun befalde den bedste på market som går direkte ind & sætter sig fast i Deres harddisk, jeg har personligt selv "BitGuard Personal Firewall"-! Her står lidt om den men inde på www.tryus.dk kan De læse mere om denne Firewall:

Den Giver højere sikkerhed end tidligere firewall teknologi
Belaster ikke transmissionshastighed
Kræver ikke konstante opdateringer
Styrer alle processer, der kører på computeren, samt de der vil kommunikere ud/ind.... Dette er den korte & nemmeste beskrivelse og så er det gode ved det at den ikke udløber efter et år men virker for bestandig..!
Håber at De kunne bruge det til noget ellers så bare fyr løs igen & jeg vil være Dem behjælplig med at få løst Deres problem.
Venlig hilsen
Pillpopper

Forsat god dag
Høj sikkerhed mod trojanske heste
Enkel at benytte — hurtig at installere og sætte op
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 02:47 #25
Lige en tilføjelse til Deres andet spørgsmål vedr. xp's personlige indbygget firewall´´´´xp indbygget firewall er lige til at lukke op og skide( jaa undskyld udtrykket/sproget) men den er rent ud sagt ikke en pind værd den giver mere problemer end den gør gavn men det er jo "Smarte" Bill Gates" og hans produkter ha ha ha
Venlig hilsen
Pillpopper

Forsat god dag
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 02:55 #26
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 02:57 #27
Hej det er vel ikke mig De hentyder til i Deres besked? for sådan opfanger jeg nemlig den??
Venlig hilsen
Pillpopper

Forsat god dag
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. november 2003 - 02:58 #28
pillopper>hahaha.. det kommer da an på hvad du forventer en firewall skal kunne. Hvis den bare skal blokere ude-fra-kommende angreb, så fungerer den indbyggede firewall faktisk fremragende.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 03:03 #29
okay m8 thx´´ jeg forstod bare Deres spørgsmål således at den firewall jeg beskrev ikke var den bedste på market´´ men som sagt er der jo kørt test & jeg har osse fået min anbefalet fra en ven på www.freefiles.dk- (ikke fordi jeg skal reklamere)men prøv selv at skrive til dem & De svare det samme.
Venlig hilsen
Pillpopper

forsat god dag
P.s- dette var ikke en fornærmelse bare så De ikke tror dette. :)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
25. november 2003 - 03:05 #30
pillopper: *LOOL* ....

Synes rigtig godt om kombinationen De, Deres og så lukke op og skide og ha ha ha.

Undskyld min spam, men jeg må også le: ha ha ha
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 03:05 #31
hey bob-bob1 alså kun hvis De har et el. andet problem og der er en masse gode gratise downloads derinde og d.v.s-ting som er meget brug bare, desuden er freefiles.dk De første af alle som har de nyeste alamer før alle andre osse før www.virus112.dk
Venlig hilsen
Pillpopper

Forsat god dag
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 03:08 #32
:-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 03:11 #33
Men bare Wickedd kan bruge det til noget så er det jo fint det vi siger´´ grinerer er altid velkommen men sådan er jeg og mickrosoft hedder ikke Mickrosoft men Mickrosnot.. ( det er fackt)
Pillpopper

Forsat god dag
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 03:13 #34
Wicked som sagt så håber jeg at De kan bruge dette til noget & så må De jo selv vælge hvad der er bedst for Dem om De vil benytte bob-bob1 løsning eller hvad De vil.
Pillpopper
Forsat god dag
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. november 2003 - 03:42 #35
Tja, hvis Microsoft var Mickrosnot, ville de nok ikke være verdens største softwareproducent.

Fortsat god nat
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 05:38 #36
hej squashquy´´ det er ganske rigtigt det De siger om at Dde er verdens største (men det er kun et spørgsmål om tid-og den nærmer sig & jeg glæder mig til det).. Men hvis Bill Gates viste udmærket godt med at der er et sikkerheds problem det har han vist fra starten (penge penge)-hvis De forstår hvad jeg mener).. Men skal vi ikke lade det ligge og prøve at hjælpe Wickedd så godt som muligt m8..!
Wicked en god ting er osse nu hvor vi taler om sikkerhed, at lukke/deaktivere Deres Dcom for det er med til at hjælpe med at stoppe en del af netop de orme der er tale om fortiden (feks. balster mimail o.s.v)som man normalt skal hente de lapper ned som Microsoft sender ud som opdateringer, så slipper de for at bruge tid på dette.
Her er et link til at hente Dcom ned med så De kan deaktivere det på Deres pc  http://www.com/dcom/

Venlig hilsen
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 05:47 #37
Hej igen Wickedd´´ det link jeg har sat ind virker ikke så GLEM DETTE.. men det her virker først www.google.com og så vælger du "DCOMbobulator" som står som det første oppe i toppen og trykker på download og så derefter på faneblad nr. 3 foroven som hedder "DCOMbobulate ME!" og  "Disable Dcom" - derefter genstart og så tryk på Local Dcom Test" så er den hjemme..
Hvis De ikke kan bruge det til noget så sig endlig til og jeg vil hjælpe på en anden måde..!
Venlig hilsen
Pillpopper

Forsat god dag
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 05:50 #38
Wickedd´´sorry men du skal skrive "DCOMbobulate i søge maskinen på www.google.com og så er den der..
(Flovt)
Pillpopper
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. november 2003 - 07:07 #39
DCOM: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom
Firewall: BitGuard. Hvis du ikke kan få den til at funke, hvorfor spørger du så ikke? Min har kørt upåklageligt i et år. BitGuard: www.tryus.dk
Systemet er genialt.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 07:27 #40
hvem taler du til´´ siden du gentager svaret??
Pillpoppper
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 15:14 #41
Yes jeg har hentet alle Steves værktøjer, det gør jeg altid efter formatering og opdatering.
Men bitguard funker ikke på min comp, det gør den også ustabil som jeg skrev tidligere
Avatar billede wickedd Juniormester
25. november 2003 - 21:49 #42
Nå men jeg må jo vel så prøve de forskellige.
Takker for hjælpen!
Avatar billede perhaps Nybegynder
26. november 2003 - 14:42 #43
pillpopper siger: hvem taler du til´´ siden du gentager svaret??

Hvis det er mig du mener så gentager jeg ikke noget som helst. Jeg skriver aldrig: Søg i maskinen på Google (som du gjorde), men lægger altid et link, således også her. Og hvad ang. firewall så er mit valg: Bitguard. Det har jeg vel lov til at skrive selv om der er flere der omtaler den. Det er vel ingen gentagelse, for så er der da jeg ved ikke hvor mange gentagelser her på E :o)
Avatar billede perhaps Nybegynder
26. november 2003 - 14:43 #44
Tak for points!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. november 2003 - 17:42 #45
Perhaps det er helt iorden jeg opfanget det bare som om de havde gentaget spørgsmålet (som de osse gjorde-men det er da klart okay).. Desuden hvilken point fik du? for som jeg ser dette så har du ike fået point men jeg har.. Men hvis du osse har (hvilket jeg ser at De ikke har er det jo kun godt for Dem
Pillpopper

Forsat god dag
Fj...
Avatar billede chalde Seniormester
26. november 2003 - 18:21 #46
pillpopper ->
Accepteret svar: perhaps
Point : 10
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. november 2003 - 19:58 #47
Strange´´ jeg fik 30 point som der er, derfor sagde jeg det..!
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. november 2003 - 20:02 #48
jeg kan godt se der står 10 ved mig os men den gav mig 30 men lad os nu det ligge da der ikke er mer at tale om herinde
Pillpopper
Forsat god aften
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. januar 2004 - 02:53 #49
Gammelt sprgsm. det her - tillader mig at spamme lidt *S*

"pillpopper" - du er altså en sjov fyr - har læst alle de tråde du har deltaget i og sidder nu og undrer mig en del over dig (eller skal jeg sige Dem)? Nix - IKKE på Eksperten du, her er vi dus (o;

Din sidste kommentar i denne tråd fik mig til at skrive dette.
Du skriver:
(jeg kan godt se der står 10 ved mig os men den gav mig 30) - det kan jo ikke passe, efter som du jo dags dato ikke har tjent mere end 29 point i alt og nogle af dem har du fået i andre tråde *GG*

I en anden tråd prøver du at overbevise nogle "hardcore-fyre" om, at du ved noget om at pinge som de ikke ved og du reder dig tilmed en advarsel for groft sprogbrug. tsk, tsk.....

Et par gode råd kammerat:
Drop DIS-formen, hold dig til sandheden og skriv dine kommentarer/svar i en ordentlig tone. Så kommer du meget lettere gennem tilværelsen herinde (o;
Avatar billede pillpopper Nybegynder
11. januar 2004 - 03:15 #50
Hved du hvad "smarte" ( det siger jeg KUN fordi du kommer med det ukompetente svar og bemærkning) selvom man (måske) godt kan være dus så skader der IKKE at være højlig du og desuden er jeg IKKE din kammarat og bliver det heldigvis aldrig og inden du spiller from og klog og smart så tag og læs det HELE i alle sladrehanken victor-1´he he he/den gjorde ondt siden du virkelig gider at bruge tip på andres indlæg når man spørger dig om du er en sladrehank hvilket du skriver på en måde man kan forstå og så på 2 måder enda, men det kan du jo vel selv huske efterso du har set mine indlæg(godt for dig).
Det er godt jeg IKKE er den eneste der siger at eksperten er ved at være for useriøs for der er ALTID enn derkomer med et generenet svar til den som prøver sit bedste for at hjælpe andre..
Tænk du heller over det kammarat ´selv !
inden du siger noget der er ordnet, og tag såå og pas dig selv og bland dig ude om hvad og hvordan andre bruger taler til folk det kan da godt være at du ikke er høflig og skriver De men du men det er jo din opdragelse den er gal med så. og nu gider jeg ikke bruge tid på dig mere da du er for ......
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
11. januar 2004 - 03:17 #51
hahahha og så skriver du det først 10 dage efter, hvad er det så man siger jaa jeg vil ikke kommetere det her.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
11. januar 2004 - 03:19 #52
men er du så god og klog til pc/it hvad så med at bruge tiden på dem der giver point for det som jeg feks. gør eller an du måske ikke fine ud af det for du kan ALT kan jeg læse
Pillpopper
der er 100 point til (S........)