Avatar billede ceeber Nybegynder
25. november 2003 - 00:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et program til at finde ud af om der er USB 1.0 eller 2.0

Hej ..
Jeg vil gerne udlove en 30 point til den som kan fortælle mig om et program, der kan finde ud af om jeg har USB 2.0 eller 1.0 i min maskine.
Er der eventuelt nogen som kender svaret...??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. november 2003 - 00:38 #1
Hent dette lille program, som du pakker ud et eller andet sted på din HDD, (jeg ville vælge skrivebordet) hvorefter du gemmer den udpakkede mappe hvor du finder det passende. (hos mig - C:\Programmer) Opret evt. en genvej til .exe-filen i mappen, som du placerer på dit skrivebord. Programmet er i stand til, at fortælle dig næsten alt om din pc. Og i de fleste tilfælde, vil der også ud for de enkelte dele i pc'en, være et link til steder på Internettet, hvor du kan finde den rigtige driver.

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede ceeber Nybegynder
25. november 2003 - 00:43 #2
Hej Victor-1, jeg prøver lige og vender stærkt tilbage...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. november 2003 - 00:47 #3
Bare i orden -
Men øhh - hvorfor lægger du selv et svar ?
Avatar billede ceeber Nybegynder
25. november 2003 - 00:50 #4
Ok, installeret, men den fortæller mig ikke mere end Windows System, nemlig kun at det drejer sig om en USB værtscontroler og ikke om det er USB 2.0 eller 1.0...ved du om det præcist står et eller andet sted jeg skulle have overset?
Avatar billede chalde Seniormester
25. november 2003 - 00:51 #5
Avatar billede ceeber Nybegynder
25. november 2003 - 00:54 #6
Det lader til at Chalde har serveret svaret ...super elegant...
Sorry Victor, men jeg fandt ikke umiddelbart svaret i din løsning!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. november 2003 - 00:56 #7
Programmet fortæller dig hvilket bundkort og andet hardware der er monteret i maskinen. Det er så meningen at du ud fra de oplysninger skal søge andre stedder.

Eks:

Du finder ud af, at det er et MSI bundkort og du ved, at dine usb-porte er onboard. Så går du ind på producentens hjemmeside, søger på/finder dit bundkort der og læser dig frem til de oplysninger du søger.

Find evt. en manual i PDF-format (ligger ofte på producentens hjemmeside.)
Avatar billede ceeber Nybegynder
25. november 2003 - 00:59 #8
Victor, det var simpelthen for at undgå hele den omgang med at skulle lede efter bundkort og tygge .pdf dokumenter igennem. Nu ved jeg det: Enhanced USB controller = USB 2.0 og er den Universal er det en USB 1.1 !
Det var da enkelt ;-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. november 2003 - 01:01 #9
Der er da helt ok - det var jo så lige til. Tænkte mig bare ikke om ;o)