Avatar billede Kengun Praktikant
24. november 2003 - 16:34 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Oppdatere via browser og med Frontpage

Litt vanskelig å forklare, men jeg forsøker :-) Noen ganger åpner jeg min webside i min _internett browser_ (MSIE6.0) og så klikker jeg på Frontpage knappen i menybjælken. Så legger jeg inn brukernavn og passord for å kunne endre min side, og dette fungerer jo veldig bra. Men så senere ønsker jeg å åpne min webside _lokalt_ på min PC via Frontpage og her ligger jo en LITT eldre/gamlere utgave av websiden. Hva skjer så når jeg publiserer? Da publiseres vel de _gamle_ sidene som lå på min PC og dermed legger seg over de nye filene jeg allerede har på serveren? Hvordan løser jeg dette? Håper du skjønner hva jeg mener :)
Avatar billede Jman Praktikant
24. november 2003 - 16:46 #1
Det kan du kun løse ved at hente de nyeste filer (altså dem fra webserveren) ned inden du vil redigere dem lokalt - og så derefter uploade dem påny
24. november 2003 - 16:50 #2
Åbn webstedet direkte fra FrontPage, og lad være med at bruge den lokale kopi.

Vælg en fremgangsmåde når du vedligeholder webstedet. Det vil altid skabe forvirring, hvis du benytter forskellige fremgangsmåder.
Avatar billede hcma Novice
25. november 2003 - 00:55 #3
Hvis du laver ændringer direkte på web-serveren, er du nødt til at Importere det til dit Lokale-PC-Web for at få dem ens, da du ellers næste gang, du laver "lokale" ændringer, kun uploader de ting du har på din PC og så måske kommer til at slette nogle "nye" sider på web-serveren.
Avatar billede Kengun Praktikant
25. november 2003 - 07:53 #4
catbody> Lægger du et svar? Jeg synes dere alle fortjener points så derfor høyner jeg de 15 points til 45 og giver hver af dere 15 points.
Avatar billede hcma Novice
25. november 2003 - 11:40 #5
svar
Avatar billede Kengun Praktikant
25. november 2003 - 12:21 #6
thx :)