Avatar billede cybermike Nybegynder
23. november 2003 - 20:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FreeBSD på Raq Mips Maskine

Har en Raq server med Mips processor, nogen der ved om der findes en FreeBSD dist til den eller en installations metode?

Ved godt netbsd findes til den.

    Mike
Avatar billede skwat Praktikant
23. november 2003 - 23:45 #1
Avatar billede cybermike Nybegynder
24. november 2003 - 00:16 #2
Nu lød spørgsmålet på freebsd til raq servere med mips arkitechtur, der er det ikke nok den 'bare' understøtter mips(som jo ikke er _en_ arkitechtur)
Avatar billede signout Nybegynder
06. december 2003 - 16:21 #3
Du kan ikke FreeBSD på den type maskine. Hverken RaQ eller RaQ2. Smid dem i havnen eller brug dem som bogstøtte eller dørstoppere. Det er de vidst bedst. De er meget langsomme, og jeg vil næsten være ked af at bruge dem til andet. De kan til nød bruges som backup-MX.
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. december 2003 - 14:39 #4
Den skal køre en lille portal hvis den kan trække det, ellers ender den som stat maskine ude i krydsfeltet.
Avatar billede signout Nybegynder
12. december 2003 - 18:51 #5
Det kan da ikke være ret meget der skal laves stat på - jeg fik mindre end acceptabel performance da jeg brugte en raq-1 til RRD
Avatar billede skwat Praktikant
12. december 2003 - 20:14 #6
signout siger, kast den i havnen :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. december 2003 - 22:23 #7
hehe, jeg plejer gerne at give mit hardware en chance, hvis men nu bruger lidt tid på at kode sit lort ordentligt kan selv en c64'er lave en del :p
Avatar billede signout Nybegynder
14. december 2003 - 01:56 #8
Sandt - men med mindre det er embeddede ting til masseproduktion er det oftest billigere at købe hurtigere hardware end at bruge mandetimer på at optimere softwaren. Selvfølgelig kan et hjernedødt design slå alt ihjel, men decideret optimering kan sjældent betale sig med softwareudvikling :)