Avatar billede ronnieole Nybegynder
22. november 2003 - 14:01 Der er 6 kommentarer

lokal netværk og "hosts" filen

Jeg prøvar at køre en webserver og jeg har brug for at bruge min eksterne ip på min server. Dvs. Min ene computer har brug for at kontakte min server via min eksterne ip adresse. Så jeg tænkte at jeg skulle ind i %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts filen og skrive:
127.0.0.1      localhost
192.168.0.101  129.142.207.xxx (skjult for andre ;) )

Men det virker bare ikke!
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede inglenook Praktikant
22. november 2003 - 14:03 #1
du kan ikke kontakte en server paa dit lokale net via en ekstern IP. Du bliver noedt til at teste med den lokale IP og saa faa andre til at teste udefra.
Avatar billede inglenook Praktikant
22. november 2003 - 14:04 #2
du kan evt. bruge dial-up paa den anden computer saa du er 'ude paa nettet' og saa bruge den eksterne IP
Avatar billede soreno Praktikant
22. november 2003 - 14:04 #3
Det er omvendt, hvis jeg forstår dig korrekt.

Altså
129.142.207.xxx  192.168.0.101

Altså du vil sørge for at du altid bruger den eksterne IP når du bruger 192.168.0.101 ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 14:05 #4
Man kan ikke connecte til en ekstern numerisk IP adresse, men man
kan godt lade den eksterne IP navn pege på den interne numeriske
IP adresse,
Avatar billede ronnieole Nybegynder
22. november 2003 - 14:07 #5
Øv jamen problemet er at jeg SKAL bruge min eksterne ip til at kontakte min server. Men jeg kan se at jeg nok bliver nødt til at lave hele min phpkode om så det passer med et domænenavn. Damn... Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu hvis der er nogen der skulle kunne komme op med en ide...
Avatar billede ronnieole Nybegynder
22. november 2003 - 14:10 #6
soreno nej faktisk omvendt. Ok.. Jeg kører en torrent tracker og dens announce url er jo min eksterne ip. Jeg skal så fra min anden computer eller serveren selv "connecte" til den announce url. http://129.142.207.xxx/announce.php. Alle andre kan godt gøre det (selvfølgelig) Men jeg skal osse kunne. Men hvordan?