Avatar billede ronnieole Nybegynder
20. november 2003 - 17:44 Der er 9 kommentarer

ZyXEL 650R Netværks Problemer

Hej med jer. Der er 200 point til den der kan hjælpe mig.

Jeg sidder hos min bror og han har fået en 512/128 forb. med en ZyXEL 650R router. Problemet er at han har 2 computere som han vil dele nettet med. Opsætning er som følger:
Telefonstik ;)
skillefilter
Router <-- problemet
Switch
Computer 1
Computer 2

Ok.. nu kommer det sjove. Når han tænder for begge computere går de begge på nettet, men kun i 1 minut. Så er der ikke nogen af dem der kan komme på. Men de kan godt se hinanden på netværket. Men ingen internet. Nogen der har nogen umiddelbare forslag?

Bed gerne om flere spørgsmål.
Avatar billede kenp Novice
20. november 2003 - 18:01 #1
hvem har han som udbyder?
Avatar billede ronnieole Nybegynder
20. november 2003 - 18:03 #2
Cybercity... :)
Avatar billede ronnieole Nybegynder
20. november 2003 - 18:04 #3
Dynamisk IP
Avatar billede riversen Nybegynder
20. november 2003 - 19:23 #4
prøv at pinge routeren i det minut og se om den pludselig timer ud...derefter ping dns1.cybercity.dk og se om den timer ud
Avatar billede ronnieole Nybegynder
26. november 2003 - 11:50 #5
Hallo der er 200 point!! er der virkelig ingen der kan klare den?
Avatar billede kenp Novice
26. november 2003 - 12:36 #6
undskyld eg lige siger dette "man får altså ikke bedre svar bare fordi man smider 200 point på!"

men har i prøvet at genstarte routere/resette den eller evt. opdater den med nyeste firmware!
Avatar billede ronnieole Nybegynder
18. december 2003 - 22:07 #7
Det kunne være at folk satta sig lidt dybere ind i spørgsmålet ;)

Nå men der er nok ikke så meget at gøre så...
Så må han sælge den ene computer
Avatar billede kenp Novice
18. december 2003 - 22:12 #8
er problemet der også! når han kun 1 computer på!
Avatar billede komputerdk Mester
26. august 2004 - 16:06 #9
mister de deres IPnummer? ellers prøv at sætte routeren som gateway og kør med statisk ip (skal bare sættes op i windows)