Avatar billede qualon Nybegynder
20. november 2003 - 12:50 Der er 4 kommentarer

Andet end include

Hej jeg står med et problem... Jeg har lavet en hjemmeside med tabeller. Jeg har lavet det i php, så jeg kan bruge include kommandoen... Men jeg har lidt problemer, fordi mange af mine php-scripts bruger filnavnet som noget i stil med: login?action=ok men det kan man ikke gøre med include... Findes der en kode der kan gøre det?

Se det her: www.qualon.kagenet.dk
Avatar billede solom Nybegynder
20. november 2003 - 12:58 #1
når du bruger et navn som login?action=ok bruger du en teknik som kræver brug af HTTP. Du kan evt bruge nogle variable som du sætter inden du laver din include i steder.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 13:03 #2
Man kan da godt bruge :

include("hej.php?jegHedder=futte");
Avatar billede solom Nybegynder
20. november 2003 - 13:04 #3
stavefejl er gratis :)
Avatar billede solom Nybegynder
20. november 2003 - 13:10 #4
nikolajdu:
Det er korrekt at du kan kalde filer hvad du vil, men når du skal bruge de værdier som står i querystringen skal det igennem webserveren får at blive en querystring. Med include bliver det ikke sendt igennem webserveren, og dermed bliver det ikke en querystring