Avatar billede lindgaard Nybegynder
20. november 2003 - 12:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

40-70 fps med 9800 Pro. Skriv det ikke passer.

Hejsa.

Jeg er den nye ulykkelige ejer af et Powercolor 9800 Pro kort. Jeg spiller meget Counter Strike, men kortet er bare for ringe til dette spil. Andre spil kører godt samt DVD-afspilning er suverænt.

Jeg har prøvet næsten alt, synes jeg selv. V-sync fra, fps_max 100, sat ny xx.dll driver ind i steam(noget med at de brugte en gammel 3dfx-driver). Jeg bruger windows 2000 og Omegadriver bygget på Cat 3,9. Omega giver et lidt bedre resultat end cat 3,9. Min skærm(Viewsonic P225f) kører 100 Hz i den anvendte opløsning. Det skal lige siges at kigger jeg ind i væg får jeg 100 fps.

Kortet kører stabilt, men under rate i mine driverindstillinger kører clock rate på memory 337,5. På edb.priser står der, den skal køre 2x400. Ved dog ikke, om det har den store betydning.

Desunden kan jeg ikke få kortet til at køre AGPx8 men kun 4. Jeg bruger Via v. 4,37. I bios kan jeg dog kun indstille den på AGPx4. Tror dog heller ikke det har den store indflydelse rent ydelsesmæssigt. Jeg har et Asus A7V333 bundkort.

Håber der er nogen som har samme kort eller ved hvad jeg skal gøre. Jeg er bare så træt af det. Plz help :((((

Med venlig hilsen Lars.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
20. november 2003 - 12:56 #1
Har du prøvet både OpenGL og Direct3D?

Jeg får uden problemer 100fps konstant med mit 9600 (non pro), når jeg kører d3d...
Avatar billede toocool Nybegynder
20. november 2003 - 12:58 #2
mon ikke problemet kunne ligge i Win2000? Plejer ikke at være fantastisk til spil.
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:00 #3
de 2x400 du hentyder til er formentlig ramdac´en og ikke ramhasigheden.
Ang. agp, mener jeg kun bundkortet kan køre 4x agp, ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:03 #4
ramclocken skal være 680mhz (2x340mhz) på det kort, så du kan roligt hæve den lidt hvis du ikke bryder dig om at den ligger de få mhz under.

Hvilken opløsning kører du i?
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:03 #5
Og hvilken cs er det? 1.5 eller 1.6?
Avatar billede lindgaard Nybegynder
20. november 2003 - 13:03 #6
Hvis jeg forsøger at åbne spillet i d3d mode bliver det ikke accepteret hvorpå der bliver åbnet i software mode. Jeg havde tidligere et TI 4200 hvor jeg kørte med samme system uden problemer
Avatar billede lindgaard Nybegynder
20. november 2003 - 13:04 #7
Det er v. 1,6.
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:04 #8
prøv evt at hente nye via drivere:
http://www.viaarena.com/?PageID=300
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:04 #9
Hvilken opløsning kører du det i? og 16 eller 32bit?
Avatar billede lindgaard Nybegynder
20. november 2003 - 13:07 #10
Min opløsning er 12xx*960. Jeg ved det er lidt højt men stiller jeg den ændrer det ikke noget vedr. fps. Vedr. bundkortet troede jeg man kunne opdatere sådan noget. Evt. med ny bios. Jeg har nemlig version 15 og Asus har lige udgivet v. 18. Har været inde på deres hjemmeside og kan ikke finde noget om max understøttelse for 4xAGP.
Avatar billede lindgaard Nybegynder
20. november 2003 - 13:08 #11
Jeg kører i 16 bit.
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:14 #12
Jeg så i et review lige før (har selvfølgelig ikke linket lige her) at det kun kører 4x agp.
Men du kan ikke få 8x agp ved en bios update.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
20. november 2003 - 13:16 #13
det må'et æ
Avatar billede chalde Seniormester
20. november 2003 - 13:16 #14
ironmaiden -> ?
Avatar billede lindgaard Nybegynder
20. november 2003 - 13:19 #15
Har lige installeret nye agpdriver v. 4,49. Det hjalp ikke. Øv. Prøver lige stille om til 32 bit farve men tror alså ikke det hjælper på FPS. Jeg tror jeg er ved at være på spanden. Piv.
Avatar billede lindgaard Nybegynder
04. december 2004 - 00:35 #16
Skal lukke dette men hvordan