Avatar billede henrik_milo Nybegynder
19. november 2003 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Luk port 23 (telnet)

Hej derude!

Jeg har kørt en shieldup fra www.grc.com og den viser at min port 23 (telnet) er åben. Kører ZA-PRO 4.x med max firewall. Har været xp rundt 1000 gange og slået alt (??) fra. Kan det være fordi jeg er i en andelsforening og at det slet ikke er min port som er åben, men en samling gennem routeren (eller hva' de bruger - vi er flere som deler en linje på 2 Mbit) eller en andens? Det her har givet mig super lange grå hår, hjææælp.
Avatar billede snowball Novice
19. november 2003 - 18:24 #1
Jeg vil tro det er routeren den får fat på. Det er i hvert fald det mest sandsynlige når du bruger en delt forbindelse. Det ville undre mig meget hvis du skulle få forward'et port 23 til lige netop din PC ;)

Men du kan prøve at gå ind i Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services og finde Telnet servicen. Dobbeltklik på den og sæt startup type til Disabled (stop den evt. hvis servicen allerede kører). Så er du i hvert fald sikker på at det ikke er dig den får fat i.

Snowball
Avatar billede henrik_milo Nybegynder
19. november 2003 - 18:48 #2
Hej Snowball,

Takker for dit svar - har slået telnet fra der hvor du sagde (den var ikke slået fra, men kørte dog ikke). Kørte igen Shield-testen, men desværre stadig det samme. Venter lige på evt. andre idéer inden jeg sender dine point.

Thx
Avatar billede henrik_milo Nybegynder
19. november 2003 - 19:24 #3
....hvorledes kan det være at jeg kan køre telnet fra promt når denne er deaktiveret under tjenester?
Avatar billede snowball Novice
19. november 2003 - 19:35 #4
Hvad mener du med "køre telnet fra promt" ? Du kan sagtens stdig bruge selve programmet telnet, men andre kan bare ikke lave en telnet forbindelse til din PC når telnet servicen er stoppet.

Snowball
Avatar billede henrik_milo Nybegynder
19. november 2003 - 19:37 #5
Aok...

Hvis jeg ikke kan scanne min Pc via www.grc.com da den tester (min delte forbindelse) hvordan tester jeg så KUN min computer??
Avatar billede snowball Novice
19. november 2003 - 19:45 #6
Så skal du have fat i en port scanner. Der findes en del af dem, og også i mere eller mindre lovlige udgaver. Jeg kan ikke lige huske navnet på en god en som du kan teste med, men du kan prøve at søge efter "port scanner" på www.google.com eller www.download.com - der finder du helt sikkert noget du kan bruge.

Snowball
Avatar billede henrik_milo Nybegynder
19. november 2003 - 19:49 #7
Jeg siger mange tak for alle dine svar snowball.