Avatar billede olekristensen Nybegynder
11. januar 2001 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor går Netscape Communicator 4.xx ned hos os?

I forbindelse med mit arbejde på portalen netvokat.dk er vi løbet ind i en masse problemer med Netscape Communicator.

Vores kode er balaceret og overholder standarderne.

Alligevel går Netscape meget ofte ned, når den skal vise vores sider. Vi har en del javascripts til bl.a. feltvalideringer (specielt i jurashoppen). Og det kan være det er dem, der giver problemer.

Nogle gange crasher den simpelthen allerede før den renderer siderne. Andre gange efter 1 eller 3 klik. Men den dør.

Hvis du har nogle tips eller evt. ovenikøbet gider at tjekke view-source hos os... :-)

- Er der nogen øvre grænser for kompleksiteten af html/javascript, bugs eller begrensninger, du kender til omkring kodning til Communicator ?

- Er der specielle problemer med cookies ?

- Kan det noget at sige om vi bruger UTF-8 encodede sider (baseret på xml/xsl)?

- Er der finurligheder, når man hoster på Microsofts win2000 iis...evt med kombinationen af asp og xslisapi?

Ved du noget, så kan du hjælpe meget her!

Mvh. Ole
Avatar billede jumper Nybegynder
11. januar 2001 - 14:36 #1
Hvis man kigger blot på jeres forside, har I som det første 5 tabeller indeni hinanden (<table> i <table> i..). Dette er ihvertfald en af de (MANGE) ting som Netscape 4 ganske simpelthen ikke kan håndtere, så et re-design af jeres tabelstruktur vil hjælpe kraftigt.

Derudover har NS4 problemer med CSS (stort set ingen understøttelse) og crasher generelt for et godt ord.

/Thor
Avatar billede olekristensen Nybegynder
11. januar 2001 - 15:13 #2
Jamn, hvordan skriver vi så en side, der loader en side i Internet Explorer, hvis den crasher i NS. <document onCrash=\"\"> :-)

Der er jo mange sites med et forholdsvist komplekst layout, der alligevel fungerer.

Det må være noget med stakoverløb... men er der nogen, der evt. ved hvor grænsen går?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2001 - 22:22 #3
netvokat.dk ser ikke ud til at svare her til aften.... Kan du give en link
til én side, det går galt på? Den slags ting plejer at kunne løses :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. januar 2001 - 19:15 #4
Jeg ser ingen problemer med NS4.7
Avatar billede 49152 Nybegynder
15. januar 2001 - 12:29 #5
Generelt er det sådan at der er mange mange bugs i NE. Det er meget vigtigt når man bygger sider, at man løbene tester til NE. Man skal ikke bygge en helt portal, og så vente til aller sidst med at teste i netscape. Udvikleren skal hele tiden prøve tingene i begge browsere.

Og husk også at teste til Netscape 6, det er ingen garanti for at hvis noget virker i 5 vil det også virke til 6.

Hvis i laver noget CSS, DOM, uden at teste til NE, kan i være så godt som sikre på, at det ikke vil virke.

Det er en udbredt misforståelse at IE understøtter en masse ting, som ikke er den officelle standard. Men CSS og DOM (dvs den del af DOM, som siger at man skal kunen rette i hele dokumentet), er fagtisk den officelle standard.

Det er kun måske ca 5 % af det som IE kan mere end NE som ikke er den officelle standard.

Netscape kommer snart med en helt nye browser (Gecko, mozzila).

Lad være med at bruge CSS (uden at teste), og lad være med at lægge for mange tables indeni hinanden.

God fornøjelse.

Avatar billede olekristensen Nybegynder
15. februar 2001 - 14:06 #6
Tak for hjælpen.

Der var - som så meget andet med Netscape - ingen hurtige løsninger.

Jeg har ellers før været inde i kildekoden hos ns, for at løse bla. problemer med frames, der skalerer uforudsigeligt. Men det har jeg ikke tid til længere.

/Ole