Avatar billede tmulds Nybegynder
19. november 2003 - 09:52 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver jeg nem tilgang til shares der er passwordbeskyttet

I et lille firma er der 4 XP'ere forbundet i en arbejdsgruppe. Den ene er sat op som fælles filserver. Der er oprettet 3 brugere, som skal kunne komme ind på et share, der er passwordbeskyttet.
Jeg har forsøgt at oprette en almindelig "Forbindelse til netværksdrev" men når maskinerne startes op kommer fejlmeddelsen at der ikke oprettet forbindelse til netværksdrev. Ved at dobbeltklikke bliver man så bedt om password, og der er hul igennem.
MEN jeg kunne godt tænke mig enten at forbindelsen blev oprettet automatisk når man loggede på "klienten", eller at der automatisk (f.eks. i Start) blev spurgt efter password.
Avatar billede kenp Novice
19. november 2003 - 10:04 #1
Du kan på den som er filserver oprette de 3 brugere, men du skal huske at sætte dem til at bruge samme password som når de logger ind alm.

og når du så laver et netværksdrev, så kan du jo bede den om at forbinde igen ved logon.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2003 - 10:09 #2
Du kan nøjes med at dele dit share til de 3 brugere der skal have adgang. drop password-beskyttelsen
Avatar billede tmulds Nybegynder
19. november 2003 - 10:24 #3
kenp: desværre sker der det at når den skal forbinde igen ved logon, kan jeg ikke få den til at huske password.
steyr: hvad mener du med kun at dele til de 3 brugere? På filserveren eller hvor?
Avatar billede pzycho Nybegynder
20. november 2003 - 14:53 #4
Når du højreklikker på denne computer og vælger tilslut netværksdrev, og har tastet stien, er der en blå tekst hvor der står 'opret forbindelse med andet brugernavn' klik der. Angiv det brugernavn og password der skal bruges, så skulle der være hul igennem næste gang du logger på...