Avatar billede maj006 Nybegynder
17. november 2003 - 11:33 Der er 11 kommentarer

Overnet er firewalled

Jeg har ikke den store erfaring med opsæt af dette, så lidt hjælp ville være rart!
Når jeg kører Overnet står der den er firewalled. Jeg har en D-Link DI-604 router og har været inde og læse nogle svar omkring denne. Dette sendte mig ind i Virtual Server på den og åbnede port 4662 og 5446 for 192.168.0.1
Jeg bruger denne router da jeg tidligere havde Dansk Kabel TV men nu er flyttet til et sted uden kabel TV, hvor jeg nu betaler 100,- mere om måneden for den samme forbindelse gennem Cybercity. For at min nye Cybercity-forbindelse virker skal det kører gennem deres ZyXEL dingenot... og jeg har en slem anelse om at det er den der roder rundt i det... men jeg er som sagt ikke sikker - jeg har ikke den store erfaring med dette!
Jeg har dog også en software firewall i form af Norman Personal Firewall. Dette betød at Overnet spurgte pænt om adgang og jeg svarede ja, så går jeg ud fra at det ikke er den der har problemet.
Jeg har slået Windows egen lille firewall fra.

Håber på hjælp!
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. november 2003 - 11:37 #1
192.168.0.1 er routerens ip. du skal forwarde portene til ip-adressen på din pc.
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. november 2003 - 11:45 #2
ok... hvordan finder jeg den?
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. november 2003 - 12:03 #3
start->kør->cmd->ipconfig
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. november 2003 - 12:21 #4
Hmmm det forstår jeg simpelthen ikke! Det står stadig firewalled!
Jeg har fundet min IP... og har indtastet den, og nu kan jeg se at min upload ligger på optil 50 så det er jo fint... min download ligger bare kun på 0,3 så det er knap så fint. Jeg har tjekket efter at det er port 4662 den stod til at benytte, og at det er den jeg har åbnet!
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. november 2003 - 12:26 #5
du skal muligvis også åbne portene i firewallen
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. november 2003 - 13:48 #6
Jeg har nu slået firewallen i min router fra... (tror jeg nok) og har slukket min software firewall, og jeg får stadig beskeden firewalled! Kan det ikke være den dingenot fra Cybercity....?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2003 - 15:28 #7
Du SKAL åbne porte i din Router. Men i netværksopsætning i Overnet, skal du selv angive en TCP og UDP port, for ellers skifter Overnet selv porte hver gang den starter.
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. november 2003 - 15:39 #8
TCP port er angivet til 4662 og UDP til 5446. Disse porte har jeg åbnet på min router (tror jeg nok). Jeg har en DI-604. Jeg skrev 192.168.0.1 i IE og fik siden frem. Derefter trykkede jeg advanced og under virtual server har jeg skrevet:
ID  Service Port      Server IP        Enable
1  4662              192.168.0.167      V
2  5446              192.168.0.167      V

Og derefter apply... er det ikke godt nok?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2003 - 15:44 #9
Jeg sætter det altid op direkte i firewallen.
WAN *
LAN 192.168.0.X

Port nummer... osv.
Avatar billede maj006 Nybegynder
17. november 2003 - 16:01 #10
OK... det kan godt være du har ret... jeg aner bare ikke hvordan jeg skulle gøre... Hvis jeg går ind i firewall har jeg mulighederne:
ID        Source IP : Ports        Destination IP : Ports    Enable
Jeg aner ikke hvad der skal stå hvordan... desuden kan jeg vælge:
Allow all traffic to pass except those that match the following rules
eller
Deny all traffic to pass except those that match the following rules
og mellem outbound og inbound filter.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. november 2003 - 17:01 #11
En god måde at lærer det på, er ved at lave virtual servers, og så gå over i firewallen og se hvordan den har sat det op.
Alle de muligheder man har med virtual servers osv. er alle simple Firewall tilføjelser, som man bare selv kan taste ind i firewallen.

Jeg er ret sikker på det er et firewall problem du har.