Avatar billede kallechr Nybegynder
16. november 2003 - 11:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende driver

I en periode hvor min win-98 var ificert med virus
fik jeg lavet 2 ikke gennemførte installationer af henholdsvis Mcaffe-virus og Norton-virus prg.

Siden har windows under opstart forsøgt at indlæse 2 ikke
eksisterende drivere.
Windows forklarer at jeg enten skal afinstallere prg.erne, men siden installationen aldrig været gennemført- er det lidt svært.
Desuden forklarer windows at der findes en ref. i system-databasen. Men hvis jeg søger i denne findes intet.

Hvor findes en oversigt over drivere, der indlæses under opstart af windows ??
Så jeg kan slette de 2 referencer.
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 11:53 #1
Er det når windows starter op, meddelsen kommer???
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2003 - 11:55 #2
prøv at gå i start - kør og skrev regedit. når dialog boksen starter op går du i rediger - søg og søger efter alle henvisninger til mcafee og norton.

Forsøg dig frem, men vær forsigtig, du kan sagtens lave ubodelig skade. Du kan e.v.t. starte med at eksportere registreringsdatabasen til en fil som backup.

Hvis dette ikke hjælper dig, er vi ude i en omformatering
Avatar billede kallechr Nybegynder
16. november 2003 - 11:56 #3
Ja - præcis - mens windows starter op.
Under opstartspkt.et hvor indlæsning af forskellige drivere foregår.
Avatar billede kallechr Nybegynder
16. november 2003 - 11:58 #4
Som jeg beskriver - Er det underlige; at i registrerings-databasen
(Dvs. via. "REGEDIT") findes INGEN ref. til de ovennævnte drivere!!

ret mærkelig - da windows ref.erer til dem under opstart.
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 11:58 #5
Msconfig til 2k eller 98 findes her : http://www.svrops.com/svrops/dwnldoth.htm

Den åbner du og går ind i start og fjerner makeringerne for de filer
Avatar billede arlet Juniormester
16. november 2003 - 12:07 #6
Hvorfor afviser du???
Avatar billede kallechr Nybegynder
16. november 2003 - 12:08 #7
For det første findes kun Msconfig til NT og Win2000 -  i din www-ref.
Jeg kender godt prg.et og har det.
DOG kan jeg STADIG ikke findes nogen som helst ref. til de 2 ukendte driver
under pkt.et  System.ini eller Win.ini  via. MSconfig...

Nogen der har nogle hints ??
Avatar billede chalde Seniormester
16. november 2003 - 12:09 #8
hent regcleaner og se om det kan fjerne dem:
http://www.zdnet.de/downloads/programs/x/s/de0AXS-wc.html
Avatar billede kallechr Nybegynder
16. november 2003 - 12:33 #9
Kanon tusind tak "Chalde"
RegCleaner virkede 100% - Tusind tak for dit råd.
Opstarts-problemmet har irriterret mig i et par mdr. er!!

Hvordan kan det være at windows-standard prg.et "RegEdit" ikke har
alle nøgler med?? I denne kunne jeg ikke finde de ugylde ref.er... ?
Kender I andre prg.er til manuel redigering af Reg.databasen ??
Avatar billede chalde Seniormester
16. november 2003 - 12:35 #10
Det var så lidt.
Jeg kender kun standard regedit og regcleaner, men det ser ud til at det virker :-)
Avatar billede chalde Seniormester
16. november 2003 - 12:37 #11
Men norton "skjuler" f.eks tit sine nøgler i registreringsdatabasen sådan at vira/hackere ikke uden videre kan finde dem.