Avatar billede dang Praktikant
16. november 2003 - 00:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mail fra en wap side !

Jeg går og leger med tanken om at min database skal gøres tilgængelig fra mobilos også !
En af kriterierne for om jeg vil gøre det er at man skal kunne sende en mail ! jeg bruger bare <a href="mailto:blablabla taget på min liste, men jeg kan ikke rigtig se om det også er en mulighed i wap ! men jeg har en skummel anelse om at det ikke kan lade sig gøre ! Hvis dette ikke kan lade sig gøre, hvilke andre mulighedder har jeg så for at sende mails fra mobilos !
Avatar billede dang Praktikant
16. november 2003 - 16:19 #1
Det undrer mig godt nok lidt at vi her render rundt i år 2003 hvor alt skal være så skide kompatibelt, at der ikke er nogle smarte folk der har tænkt over at man skulle kunne sende mail fra WAP... bizzart
Avatar billede janegil Nybegynder
17. november 2003 - 12:11 #2
mailto: bør virke så snart du skaffer deg en WAP-telefon med emailprogram i, men ikke før.

Elers kan du sende email fra serveren, essensielt på samme måte som en HTML-form kan sende sine data fra serveren, med ASP, Cold Fusion, whatever...

Men i disse spamtider er det neppe noe marked for å lese email fra WAP?
Avatar billede dang Praktikant
17. november 2003 - 12:24 #3
Hmmmm, jeg fik vist ikke gjort mig helt tydelig der !
jeg har siden www.killingelisten.dk hvor man kan søge efter den killing man nu gerne vil have.... og opdrættere kan self oprette deres kuld der. Hvis du kigger ind på en af racerne, der kan du maile direkte til opdrætterne. Der vil jeg gerne kunne gøre det samme via WAP !
Hvis jeg bruger php mail() funktionen og trækker brugerens mail ud af databasen, så burde det kunne lade sig gøre !!!!! Nogen bud på om det er realistisk !
Avatar billede janegil Nybegynder
17. november 2003 - 14:20 #4
Ja. Det er akkurat like realistisk som å bruke php mail fra en HTML-side. (Men jeg kan ikke php, så dette er ikke et svar.)
Avatar billede dang Praktikant
17. november 2003 - 18:18 #5
Så fusker jeg bare lidt med det :o)

Lukker spørgsmål
Avatar billede dang Praktikant
06. januar 2004 - 22:24 #6
:o)