Avatar billede joekeren Nybegynder
15. november 2003 - 20:43 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Rystende billede i Media Player

Hej allesammen!

Jeg har problemer, når jeg prøver at afspille en bestemt film i media player.

Jeg har installeret et hav af codecs uden held.

Er der nogle der har et bud på hvilket codec jeg mangler???

Joekeren
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 20:48 #1
Hvad hedder filen (efter . ) ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 20:48 #2
Sorry - ser der stod FILM ikke FIL -
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 20:49 #3
Kan den afspille en DVD film, skal den kunne afspille alle.
Med mindre det er forsk. regioner !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 20:51 #4
Er det alligevel ikke en DVD-film der er tale om her, så oplys venligst det jeg spurgte om i første kommentar.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 20:54 #5
Mit umiddelbare gæt vil være:
Hvis du KAN se filmen, men blot i en dårlig kvallitet, så er filen (filmen) i stykker eller den er optaget (lavet) sådan.
Avatar billede joekeren Nybegynder
15. november 2003 - 20:58 #6
Det er en avi fil, når jeg afspiller filmen ryster billedet!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 20:59 #7
Kan du se hvad der er på skærmen ? (ud over at det ryster)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 21:03 #8
Prøv at forta' et højre-klik på filen, vælg Egenskaber - fanebladet Dokumentinfo. Her vil du kunne se hvilket codec som skal være installeret for at kunne se den.

Har du det codec og kan du se andre film encoded med dette codec - så er filen korrupt. (virker ikke)
Avatar billede joekeren Nybegynder
15. november 2003 - 23:01 #9
Der står Xvid - men det har jeg allerede installeret!
Avatar billede joekeren Nybegynder
15. november 2003 - 23:05 #10
Jeg er overbevidst om filmen ikke er korrupt, eftersom jeg kan se billedet at høre lyden. Men jeg må mangle et codec el. noget andet....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 23:46 #11
Nix, - hvis du har nyeste XviD codec installeret og det ikke virker, så duer filen ikke (punktum)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2003 - 23:51 #12
Det kan dog være en mulighed, at se den fil i XviD's egen player.
http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2003 - 00:05 #13
Sorry - dette er afspilleren (som også ripper til AVI-formatet) til XviD
http://www.vidomi.com/docs.php?myfaq=yes&id_cat=27
Avatar billede joekeren Nybegynder
16. november 2003 - 10:39 #14
Jeg har siddet og rodet lidt frem og tilbage med de codecs jeg havde og det gav til sidst resultat - så filen var ikke korrupt. Men tak for forsøget!
Avatar billede joekeren Nybegynder
16. november 2003 - 10:39 #15
Det er lækkert at der er så mange hjæpsomme
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2003 - 10:45 #16
Ok - så må du lige smide en løsning her, så andre også kan få glæde af det !

Kan da godt forstå ingen forsøger at hjælpe med dine fortsatte afvisninger af korrekte svar. Og nu snupper du vel bare pointene selv.
Vor Herre bevarres -
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2003 - 10:50 #17
Hvordan roder man frem og tilbage med et codec ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2003 - 10:51 #18
Løsning TAK !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2003 - 12:40 #19
Ok - ser du er ny bruger på Eksperten, så jeg slår lige koldt vand i blodet.

Velkommen på Eksperten -

Bliv en GOD bruger - læs dette: Vejledning til nye brugere af Eksperten -
http://expfaq.1go.dk/

og evt. dette: Generelle regler for brugen af Eksperten -
http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Herefter forventer jeg en kommentar !
Avatar billede 1back Nybegynder
16. november 2003 - 23:28 #20
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2003 - 23:32 #21
"1back" jeg er bare nysgerrig
Hvad skal han bruge det link til ?
Avatar billede joekeren Nybegynder
17. november 2003 - 21:18 #22
Jeg ved simpelthen ikke præcis hvad der gjorde det virkede. Sad som før sagt bare og af- of installerede de codecs jeg har, og til sidst gav det resultat. Der havde jeg installeret xvid, divxtotalpack, OggDS0995, ffdshow, WM9Codecs og wmpcdcs8. Men hvad der lige præcis har været grunden til det fungerer ved jeg ikke - desværre.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. november 2003 - 01:24 #23
Accepteret af mig !

Men du bør måske overveje til en anden gang, IKKE at ta' dine point selv, men evt. dele lidt med de venlige mennesker som har ofret tid på at løse DIT problem, jfr. de links jeg lagde til dig.