Avatar billede ronnip Nybegynder
14. november 2003 - 21:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linksys BEFSR41 version 3

hejsa,

jeg har et stort problem. jeg er den glade ejer af en helt ny ovenstående router. med nyeste firmware 1.04.8

jeg har 2 computere på og det virker umiddelbart ganske fint. Men her kommer mit problem;

Når jeg tager TDC´s hastigheds test, sker der følgende. den laver alle 100% og den "begynder" at loade resultatet (jeg kan se det i bunden, og der er den som den skal være iht. min linie) men så "chrasher" min linie til internettet (for begge computere). Den eneste måde jeg får linien igen på er, at gå ind i mon router 192.168.1.1 og trykke "save settings" VEL og MÆRKE uden at ændre noget!!!! Og så funger alt igen.

Er der nogen som kender dette problem, og hvordan løser jeg det ???

(jeg er interesseret i de hastigheds test, af den simple årsag, af at jeg synes min linie variere meget. Og fordi jeg netop købte en linksys, da min gamle trendnet router, ikke kunne UL med "fuld" styrke. Så det vil jeg meget gerne teste mn nuværende med)

Det var vist en hel stil ;O)
Avatar billede ronnip Nybegynder
14. november 2003 - 21:15 #1
skal lige siges, at jeg også er af den mening, at det er en fejl, og fejl SKAL løses.
Avatar billede knuspar Nybegynder
15. november 2003 - 11:08 #2
mht hvorfor din linksys dør .. ville jeg umiddelbart ( fra det du har skrevet ) tror det er din linksys som fejler ( om det er firmwaren , som godt nok er ny eller hvad det er kan jeg ikke helt gennemskue ) men hvis du død og pine skal laev en hastigheds test .. så husk lige, at den grafiske test du vil tage er vejledende .. =)

hvis du har en ftp klient .. så log ind på ftptest1.tele.dk der kan du teste din hastighed inde.
Avatar billede ronnip Nybegynder
15. november 2003 - 12:30 #3
men min linksys dør ikke kun ved at lave en hastigheds test, den dør også i andre applikationer. (netværksspil ect.) dog ikke lige så ofte (sjældent). MEN jeg kan frem provokere det hver gang med TDS´s hastighedstest, det er 100% sikkert, det er også derfor jeg nævner det her.

Plzz hjælp mig ;)
Avatar billede knuspar Nybegynder
15. november 2003 - 22:00 #4
jeg har lige prøvet det samme på min forbindelse .. den dør dog ikke .. men alt andet traffik stopper helt !
min router er en BEFSR41 jeg har firmware "1.45.6, Jun 24 2003"

1.04.8 er da en gammel en ?
Avatar billede ronnip Nybegynder
15. november 2003 - 22:05 #5
nej ikke for min.

http://www.linksys.com/international/firmware.asp?fwid=183&coid=48

her finder du den jeg har. Men Øv troede lige du havde fat i noget.......

Det er møg irriterende
Avatar billede knuspar Nybegynder
15. november 2003 - 22:23 #6
mystisk .. det er den samme som jeg har ! .. fuldstændig !
Avatar billede ronnip Nybegynder
16. november 2003 - 09:20 #7
hvad mener du firmware, eller ? router, og har du en anden firmware ? Der står at version 3 (routeren) kan kun benytte denne firmware 1.04.8
Avatar billede knuspar Nybegynder
16. november 2003 - 12:59 #8
sorry .. tror jeg tog fejl .. har lige været ved at lede efter min kasse til den .. det er en BEFSR41 ver. 2 jeg har ... men jeg havde samme problem som dig indtil jeg smed en ny firmware i den .. så det kunen se ud til du har samme problem som jeg har =) .. at der ganske simpelt ikke var nogen firmware .. den kom først et stykke efter =/ ... har du lejet den af TDC .. så komtakt dem og fremlæg dit problem ( 80808036 og tryk 2 ) og forklar hvordan og hvorledes .. de burde kunen sende dig en ver. 2 .. HVIS de har dem på lager.

Har du til gengæld købt den .. så har DU et problem =/
Avatar billede ronnip Nybegynder
16. november 2003 - 19:32 #9
jeg har købt den, men vælger nu at returnere den. Tak for hjælpen so fare!