Avatar billede mute Nybegynder
13. november 2003 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installer ODBC på klient når Navision kører fra Server

Hvordan kan jeg installere ODBC driverne på en klient når Navision kører på serveren, og dermed IKKE er installeret på klienterne. De starter Navision direkte fra serveren via en genvej.
Avatar billede dma Nybegynder
13. november 2003 - 14:36 #1
Hvilken Navision (Finacials, Attain, Axapta, XAL, C5) og hvilket versionsnummer. Du må være lidt mere præcis!
Avatar billede mute Nybegynder
13. november 2003 - 14:39 #2
Sorry, det er ikke mig der bruger det til hverdag :)

Det er En alm. Navision C5 3.0 der er installeret på serveren. Klienterne starter så bare navison via en genvej. Dvs. navison er ikke installeret på klienterne, men kan man installere ODBC driveren alligevel, så den kan bruge den funktionalitet?
Avatar billede dma Nybegynder
13. november 2003 - 14:53 #3
Da I installerede C5 på klienter, brugte I så ikke klient installationen?

Hvis ikke, så bør I gøre det. Start C5-installationen på hver PC, vælg Brugertilpasset installation og vælg installation af Netværksklient.

Så installerer den ODBC-drivere på de enkelte PC'ere også.

HUSK lige at tage en kopi af C5 på serveren først, så der ikke sker en overskrivelse. Jeg har observeret, at den nogen gange sletter koderne (c5codes.sys) så de skal installeres igen. Så den bedste måde er at sikre at alle er ude af C5 mens det laves.
Avatar billede mute Nybegynder
13. november 2003 - 15:00 #4
Jeg har prøvet det med klient installation. Der overskrev den netop hele dynen på serveren. Men skal jeg gøre følgende.

1. Tage kopi af hele C5 diret på serveren.
2. Installere klienter via klient installation fra cd'en.
3. Overskrive C5 diret på serveren med den kopi jeg tog lige før for at få de samme filer/koder tilbage igen.
Avatar billede dma Nybegynder
13. november 2003 - 15:04 #5
Jeps! Men den skulle nu ikke overskrive hele dynen. Kun exe-filerne og C5codes.sys - Husk at bruge Brugertilpasset installation!!
Avatar billede mute Nybegynder
13. november 2003 - 15:07 #6
Takker mange gange