Avatar billede grevepoliti Nybegynder
13. november 2003 - 09:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Links vil ikke åbne fra messenger eller outlook?

Hejsa

Jeg har et underligt problem som i stadig større omfang irriterer mig. Når jeg modtager links igennem messenger ellers outlook mails kan jeg ikke åbne dem!
Det vil sige at når jeg klikker på linket åbner den rigtig nok et Internet Explorer vindue og begynder at arbejde. Men der sker ikke noget og adresse bjælken er tom.

Geninstallation af diverse programmer virker ik og mit anti spyware finder heller ikke noget.

Derfor vil jeg blot høre om en oplyst person kan hjælpe mig, inden jeg må gå den tunge vej og formatere skidtet.

Mvh. Bo
Avatar billede arlet Juniormester
13. november 2003 - 09:49 #1
Formatering:

1:  Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd. Husk at din bios skal stå til at være cd-rom som first bootdevice. (For at komme ind i BIOS, skal man typisk trykke på Del-tasten under opstart af PC'en  - eller hold en af disse taster nede under opstart: ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC (se evt. i manualen til dit bundkort)
Inde i Bios går du til  "Advanced Setup Page".  Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne page up og page down. Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC.
Tilbage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N  ( tryk Y tasten for ja) (N tasten for nej)
Når det hele er overstået ,sættes (1'st Boot Device) tilbage til det oprindelige).

Kan du ikke boote på din cdrom, eller vil du ikke pille inde i bios, kan du hente bootdisketter til xp (6 stk.)  (se link nedenunder)
Sæt din WindowsXP - CD i CD-Rom-drevet og tænd for din PC. Efter nogle sekunder så skriver den tryk på en tast.
For at starte windows installationen så trykker du enter og så kører det hele derfra.

2:  Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:  Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:  Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:  Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev, og om du vil slette det (L = formatering)
eller om du vil lave en Repair (R)

6:  Her vælger du L = Formatering, og du vil nu se at, den går i gang med at formatere dit drev og bagefter starter den op med at lave
en helt ny installation, hvor alt det gamle på harddisken bliver slettet.

7:  PS: husk at have din CD-Key klar, da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte
det hele op igen, og her tænkes på netværk og tastatur + div.

8:  Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af WindowsXP .

9:  Men vil du blot formater dit drev for evt. at lægge win9x ind, skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu: hvis dit drev er NTFS  kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det. Win95/98/ME kræver FAT16 eller Fat32, og så skal
du i gang med en f-disk eller et 3.parts program, hvis du ikke vil miste data.

10: Når Formatteringen/Installeringen er fuldført skal man lige huske at sætte BIOS'en tilbage igen.

Hugget fra Catbody *S*
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. november 2003 - 09:49 #2
Prøv først dette.

Tøm din Internet Cache. IE og tilhørende internet programmer opfører sig mærkeligt når denne cache er meget fuld.

I Internet Explorer, Funktioner - indstillinger - slet filer og slet cookies. Derefter genstart. Prøv det og se om det har hjulpet
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. november 2003 - 09:50 #3
Du kunne også prøve med en Repair før du geninstallere

1 forsøg først dette: Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.

2:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

3: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

5: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

6: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede grevepoliti Nybegynder
13. november 2003 - 09:52 #4
Tak for hurtige svar. Jeg kender godt alt til formatering så det behøves jeg ikke vejledning til :)

Med hensyn til at slette cookies og internet filer - har jeg prøvet dette uden effekt.

Andre ideer ?
Avatar billede arlet Juniormester
13. november 2003 - 10:06 #5
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Snup lige et par onlinescan, X-block for spyware og Panda for virus.

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Onlinescaning med de 3 bedste onlinescannere

Panda for virus

X-block for spyware

anti-trojan for trojaner

Tag en tur med dem alle tre og vend tilbage med et svar, om der er fundet noget..
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. november 2003 - 10:49 #6
Hvis det ikke er virus, kan det være det her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q177054
Avatar billede arlet Juniormester
17. november 2003 - 12:27 #7
Har du brug for mere hjælp, eller har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål ved at accepterer et svar..
Avatar billede grevepoliti Nybegynder
17. november 2003 - 19:16 #8
Nej jeg har desværre ikke fået noget hjælp der har gjort en forskel. Jeg må vist gå den lange triste vej og formatere skidtet.
Avatar billede grevepoliti Nybegynder
17. november 2003 - 19:20 #9
Ahhh jo MagicTouches ide virker sku - men jeg kan ikke give ham points???
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. november 2003 - 19:44 #10
Du får nu en mulighed for at acceptere eller afvise svar, godt du fik det til at virke:-)