Avatar billede larsbie Nybegynder
12. november 2003 - 14:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med nedlukning af computer

Siden jeg har installeret XP (1½ år siden) har min computer ikke villet lukke ned korrekt. Det vil sige at i det øjeblik hvor det hele burde slukke, så fryser skærmem eller går i sort. Derefter er det muligt at slukke manuelt via strømen og starte computeren igen. der kommer ingen fejlmeddelelser, den starter op normalt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. november 2003 - 16:37 #2
slå lan fra i bios, hvis du ikke bruger det.
Og check for vira...feks.->http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
hvis den finder noget, så slå systemgendannelse fra og kør den igen...O)
Avatar billede larsbie Nybegynder
12. november 2003 - 17:18 #3
hvad er lan..........hvad er det nu for en taste jeg skal trykke ved opstart for at kome ind i bios?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. november 2003 - 17:25 #4
http://www.backside.dk/beep.php
du kan se det her..O)
som regel "delete".
Avatar billede larsbie Nybegynder
12. november 2003 - 17:51 #5
tak...............men jeg har lige været i BIOS og kan ikke finde noget der hedder lan, heller ikke i undermenuerne.

Jeg glemte at nævne at fra savemode kan den godt lukke og slukke.
Avatar billede hcma Novice
12. november 2003 - 18:58 #6
har du prøvet "resten"'s forslag??
Hvis du har og det ikke hjalp, kan du prøve disse 2 muligheder:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc
eller
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede larsbie Nybegynder
12. november 2003 - 19:55 #7
ok, jeg prøver.

Har lige præcis nemlig et problem med at update med servicepack.....ikke resten det kører fint men den der servicepack vil ikke. Nå, jeg prøver.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. november 2003 - 21:04 #8
hvis det er forkert bios indstilling vil en repair ikke hjælpe. Lan er et stik du sikkert har bag i pcén, hvor du kan stikke et krydset netkabel i og connecte til en anden pc.
i bios er tit i power saving..el. lign. man skal kigge, feks. der hvor man ændre hdérnes shutdown time.
Avatar billede larsbie Nybegynder
12. november 2003 - 21:29 #9
har kigget lidt på power savings i bios, men der er ikke noget der siger mig nogen specielt. er der nogen der ved hvad der eventuelt skal skrues på...og til hvad?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. november 2003 - 09:23 #10
forstår ikke dit spm..??
hvilken bios har du, og hvilket bundkort..??
Avatar billede larsbie Nybegynder
14. november 2003 - 12:53 #11
har updatet med servicepack 1...........har ikke hjulpet.

Har kigget i Bio's på harddiskenes shutdowntime...............men er det ikke kun hvor lang tids inaktivitet der skal være før de lukker ned?

min bios er 6.0 hvis det er det du spørger om og det er en pentuim III der sidder i maskinen.

Det er ikke så vigtigt for mig at få det til at virke .....det forstyrrer ikke specielt, men det kunne da være rart hvis det virkede.