Avatar billede trolden75 Nybegynder
12. november 2003 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hurtige Harddiske

Hvis jeg skal vælge en hurtig harddisk skal jeg så vælge SATA eller SCSI ??
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. november 2003 - 12:05 #1
SCSI understøttes af alle computere og OS. Det gør SATA ikke endnu.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 12:10 #2
Det er også et spørgsmål om økonomi...

For at en SCSI disk skal være lige så hurtig som, eller hurtigere, end serial ATA skal du have fat i nogle 10.000 rpm diske, ekstra controller, kabler osv.

Så det bliver let dobbelt eller 3-dobbelt pris i forhold til Serial ATA.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. november 2003 - 12:26 #3
Hejsa
Du skal enten have en SATA disk, da den som nævnt er hurtigst i forhold til prisen. Et alternativ er de halvdyre Raptor-diske fra WD.

Skipper