Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2003 - 11:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af skabelon med låste felter.

Jeg sidder og skal lave et word dokument som skal kunne udfyldes i nogle definerede bokse. "Teksten" eks. navn, adresse, cpr,....skal kunne låses.Der skal være en boks til udfyldning som man så "Tapper" fra boks til boks.
Selve dokumentet skal reelt være et som åbnes udfyldes og så gemmes/udskrives.
12. november 2003 - 12:03 #1
Det hedder en skabelon med formularfelter, det du efterlyser.
Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2003 - 12:05 #2
Jeps, men hvordan opretter jeg denne i word 2000
12. november 2003 - 12:06 #3
Du skal slå visning af værltøjslinien Formularer til:
Vis->Værktøjslinier->Formularer

Knappen længst til venstre i denne værktøjslinie indsætter et tekstfelt, og det er disse felter du skal bruge til din indtastningsfelter.

Forklarende tekster til felterne og indledning m.m. skriver du som almindelig tekst.
12. november 2003 - 12:11 #4
Du kan formatere formularfelterne
- så de kun kan indeholde bestemte typer data
- begrænser feltlængden
- rummer en hjælpetekst
Højreklik på et felt, og vælg Egenskaber

Når du har skrevet teksten, og indsat formularfelterne, skal du beskytte dokumentet:
Funktioner->Beskyt dokument..., og vælg at tillade udfyldning af formularer - det er det der giver dig mulighed for at tabulere dig gennem indtastningsfelterne.

Og til slut skal du selvfølgelig huske at gemme som skabelon.
Avatar billede carsten09 Nybegynder
12. november 2003 - 14:10 #5
Ja og du kan finpudse den ved at indsætte sektionsskift, hvorefter du kan beskytte de sektioner der indeholder formularfelterne, og har frit slag i de andre.

Hvis du er interesseret har jeg en sådan, som vi bruger til mødereferater.
Avatar billede carsten09 Nybegynder
12. november 2003 - 14:13 #6
Glemte at sige, at du, når du opretter skabelonen, skal indsætte et sideskift, hvor du så kan lave et sidehoved/en sidefod, med de oplysninger du har tastet ind på forsiden, der skal gentages. Slet sideskiftet inden du gemmer skabelonen.

Når du efterfølgende udfylder dokumentet, vil den automatisk lave sideskift.
Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2003 - 14:54 #7
Vis->Værktøjslinier->Formularer  har jeg ikke word2000!!!
Avatar billede carsten09 Nybegynder
12. november 2003 - 14:57 #8
Min skabelon er lavet i Office97/Word97
13. november 2003 - 00:48 #9
Værktøjslinien Formularer findes i både Word97, Word2000 og WordXP
Avatar billede nire Nybegynder
13. november 2003 - 08:16 #10
Det viser sig at denne del er fjernet fra vores system, af ukendte årsager.
Så mit problem bliver ikke løst.