12. november 2003 - 11:55Der er
8 kommentarer og 2 løsninger
Oprettelse af skabelon med låste felter.
Jeg sidder og skal lave et word dokument som skal kunne udfyldes i nogle definerede bokse. "Teksten" eks. navn, adresse, cpr,....skal kunne låses.Der skal være en boks til udfyldning som man så "Tapper" fra boks til boks. Selve dokumentet skal reelt være et som åbnes udfyldes og så gemmes/udskrives.
Du kan formatere formularfelterne - så de kun kan indeholde bestemte typer data - begrænser feltlængden - rummer en hjælpetekst Højreklik på et felt, og vælg Egenskaber
Når du har skrevet teksten, og indsat formularfelterne, skal du beskytte dokumentet: Funktioner->Beskyt dokument..., og vælg at tillade udfyldning af formularer - det er det der giver dig mulighed for at tabulere dig gennem indtastningsfelterne.
Og til slut skal du selvfølgelig huske at gemme som skabelon.
Ja og du kan finpudse den ved at indsætte sektionsskift, hvorefter du kan beskytte de sektioner der indeholder formularfelterne, og har frit slag i de andre.
Hvis du er interesseret har jeg en sådan, som vi bruger til mødereferater.
Glemte at sige, at du, når du opretter skabelonen, skal indsætte et sideskift, hvor du så kan lave et sidehoved/en sidefod, med de oplysninger du har tastet ind på forsiden, der skal gentages. Slet sideskiftet inden du gemmer skabelonen.
Når du efterfølgende udfylder dokumentet, vil den automatisk lave sideskift.
Det viser sig at denne del er fjernet fra vores system, af ukendte årsager. Så mit problem bliver ikke løst.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.