Avatar billede jonas_m Nybegynder
10. november 2003 - 20:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oversæt til engelsk !

Hej Eksperter,

Er der en af Jer der vil oversætte følgende tekst til engelsk ?

De udvalgte består af fem vidt forskellige mennesker, med det til fælles, at de er fascinerede af menneskets iderigdom. De er besatte af at sætte mål, - og nå dem. De er overbeviste om at ideer kan realiseres langt mere kreativt end hidtil set, de vil bryde de faste rammer, forlade den sikre sti. At benytte sig af atypiske fremgangsmetoder, og at arbejde proffesionelt, er to vidt forskellige ting. De arbejder proffesionelt og målrettet, de omsætter strategi til handling. De forstår at arbejde selvstændigt, de forstår at flyde sammen til en sammensmeltet endhed, at kommunikere med synergi, at åbne deres sind og se nye muligheder, - de er de udvalgte.

På forhånd, mange mange tak !
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. november 2003 - 20:56 #1
They picked consists from five vidt all sorts of different people , by that to corporate , that they're wacky from the human being iderigdom. They're held from that put destination , and carry they. They're convinced about that ideas can be sell far better creative than up to now noted , they'll welsh they fixed catching , leave the secure against path. That make use of atypiske fremgangsmetoder , and that jobs proffesionelt , is two vidt various things. They works proffesionelt and purposeful , they converter strategy to action. They understands that jobs self-contained , they understands that float between them to a merge endhed , that communicate by seem , that open their mind and look new chances , they're they picked.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. november 2003 - 21:06 #2
atypiske =atypical
fremgangsmetoder kan jeg ikke find på engelsk, som et ord,
hvad med- arbejdsmetoder-working method
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. november 2003 - 21:11 #3
iderigdom- resourceful
Avatar billede sillesfar Nybegynder
10. november 2003 - 22:27 #4
undskyld men har du brugt et oversætnings program ? for det holder vist ikke..det kan da kun være en computer der kan oversætte på den måde..
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. november 2003 - 23:19 #5
De udvalgte består af fem vidt forskellige mennesker, med det til fælles, at de er fascinerede af menneskets iderigdom. De er besatte af at sætte mål, - og nå dem. De er overbeviste om at ideer kan realiseres langt mere kreativt end hidtil set, de vil bryde de faste rammer, forlade den sikre sti.

At benytte sig af atypiske fremgangsmetoder, og at arbejde proffesionelt, er to vidt forskellige ting. De arbejder proffesionelt og målrettet, de omsætter strategi til handling. De forstår at arbejde selvstændigt, de forstår at flyde sammen til en sammensmeltet endhed, at kommunikere med synergi, at åbne deres sind og se nye muligheder, - de er de udvalgte.

The persons chosen are five very different individuals, with the one common denominator that they are fascinated by the bubbling creativity of man. They set goals for themselves. and go for those goals. They are convinced that ideas can be realized in ever more creative ways; they break the mold and leave the beaten path.

Using innovative methods, and working professionally, are two very different things *1*. They work with goal-oriented professionalism, turning strategy into action. They take responsibility as indiuiduals, yet pooperate as a unified group, they can communicate synergically, opening thei mind to new ideas and possibilities, - they are the chosen ones.

*1* ikke fordi jeg ikke er enig, men det er altså en selvfølgelighed. Faktisk har jeg svært ved at finde en situation hvor de to ting kunne forveksles. Kan det være din mening at de ikke behøver at udelukke hinanden?

din brug af ordet 'synergi' er tvivlsom, man får mere indtryk af modeord's-blær end af kommunikation.

I begyndelsen troede jeg det var noget med kunst, men efterhånden bliver det mere og mere en annonce efter medarbejdere eller måske en præsentation af et lille firma. Hvad er det?

mvh JakobA
Avatar billede jonas_m Nybegynder
11. november 2003 - 14:29 #6
*1*, Ja, meningen er at de ikke kan udenlukke hinanden, burde det være formuleret anderledes ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2003 - 14:39 #7
Using innovative methods, and working professionally, are not mutually exclusive goals.
Avatar billede jonas_m Nybegynder
11. november 2003 - 14:57 #8
Mange tak skal du have, placer et svar.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2003 - 15:19 #9
ok.