Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 19:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Harddisk pludselig væk

Min bios kan pludselig ikke finde min harddisk. Jeg kan høre at harddisken "klikker". Jeg har sat den til at autodetecte, men den kan intet finde og skriver bare at den er "not installed". Jeg har prøvet at skifte kabel, skiftet ide port, flyttet jumpere og skiftet strømkabel. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede fathat Nybegynder
10. november 2003 - 19:43 #1
er dit styresystem xp?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 19:46 #2
Jeg har samme problem. Lytter med.
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 19:47 #3
Jep
Avatar billede rap87 Nybegynder
10. november 2003 - 19:48 #4
Når du siger at den klikker, er det så en usædvanlig lyd, er det bare den der plejer at komme når den læser.
Har du haft harddisken ude for nylig?
Har du tjekket om ide-kablet sidder ordentligt monteret (det kan godt sidde lidt skævt).
Sidder det som det plejer?
Avatar billede fathat Nybegynder
10. november 2003 - 19:51 #5
Jeg tror godt jeg ved hvad der er ivejen.. Du er blevet hijacked!
Avatar billede fathat Nybegynder
10. november 2003 - 19:51 #6
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 19:52 #7
Ja lyden minder meget om det den plajer at sige, men den bliver ved.
Nej jeg har ikke haft den ude før nu hvor den ikke virker.
Og ja jeg har gennemgået alle kablers tilslutning, som sidder som de plejer.
Jeg forstår det bare ikke. Jeg lukkede computeren almindeligt i går aftes, uden nogle fejl eller lignende. Og nu er den væk
Avatar billede rap87 Nybegynder
10. november 2003 - 19:57 #8
Glem lige de spørgsmål jeg skrev, havde ikke læst teksten færdig da jeg skrev (tror jeg).

Kan du huske om der var noget særligt inden den holdt op med at virke? At den har larmet specielt, er blevet flyttet eller noget?
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 19:58 #9
der var intet udsædvaneligt overhovedet da jeg lukkede den ned
Avatar billede fathat Nybegynder
10. november 2003 - 19:59 #10
Prøv at sætte den over i en anden computer... Hvis det ikke resulterer i noget, så send dem tilbage til firmaet, du købte dem af
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 19:59 #11
Hvis jeg er blevet hijaked, hvordan fixer jeg så den?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 20:05 #12
Hvilken harddisk er det og hvor gammel er den?
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 20:06 #13
Det er en seagate barracuda 120 gb fra august
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 20:12 #14
Prøv at se om ikke du kan bruge noget af dette her til at teste disken med http://www.seagate.com/support/seatools/index.html
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 20:22 #15
Hvordan skal jeg kunne køre disse programmer, når jeg ikke kan starte computeren
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 20:27 #16
Hvis du nu følger linket og registrerer dig vil du kunne hente noget til at lave en floppy disk med eller en cd rom så kan du boote enten på en af dem eller en egen lavet boot disk.
Avatar billede m.i.b. Nybegynder
10. november 2003 - 20:27 #17
Jeg vil gerne sige tak for jeres forslag, men jeg har fået den til at starte nu. Jeg satte min win xp cd-rom i, og startede med den som boot. Da den spurgte om jeg ville installere windows sagde jeg nej(da jeg ikke ville risikere at slette noget), herefter genstartede den og vupti så startede harddisken. Det er ikke helt til at forstå!!! Endnu engang tak for forslagene
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 20:34 #18
Jeg vil stadig anbefale dig at hente seagates tools og lige lave en test af din harddisk, om ikke andet så har du dem til hvis der skulle ske noget engang.

Godt at du fik den til at køre :-)