Avatar billede felix- Nybegynder
10. november 2003 - 19:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af CDONTS på Windows 2003 server

Hejsa,

Er der nogen der tilfældigvis ved om det er muligt, og i så fald hvordan, at installere/aktivere CDONTS i Microsoft Windows 2003 Server, web edition ?

Jeg har søgt en del på google, og har kun fundet frem til at CDONTS ikke skulle være standard i XP/2K3, men ikke nogen måde at få det smidt på - Kunne heller ikke umiddelbart finde noget i w2k3's interface om det :|
Man kunne naturligvis sige man bare skulle konvertere sine sider til at benytte et eller andet mail-komponent, men da der ligger en hel del på der er sat til at bruge CDONTS, vil jeg helst have det på, i stedet for at skulle rode alt i gennem.

Jeg oprettede spørgsmålet her i stedet for i IIS kategorien, da jeg mener det er lidt mere for 2k3-hoveder...
På forhånd tak.
Avatar billede felix- Nybegynder
10. november 2003 - 19:53 #2
lol, troede ikke det var så simpelt som at registrere et normalt komponents :)
- Og så virker det enda.

Du skal have tusind tak for den hurtige og effektive hjælp ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 19:55 #3
Du løber måske ind i det problem der med CDONTS og Service Pack 3/4 på en Windows 2000 server.
Se: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=816789
Jeg brugte "Workaround 2".

:-)
Avatar billede felix- Nybegynder
10. november 2003 - 19:58 #4
Hmm, har smidt både SP3 og SP4 på win2k adv. server før, hvor jeg ikke fik nogen problemer.
- Kan være det bare er noget med exchange ? :p
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 21:00 #5
Du har ret det var Service Pack 3 til Exchange 2000, der var problemet. Så glem bare min forige kommentar.

:-)