Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. november 2003 - 12:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indhold i rich text field ?

Hvordan tester man nemmest om et rich text field indeholder noget ?
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 13:17 #1
@Text(felt)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. november 2003 - 13:41 #2
Nej, så nemt er det jo ikke..."Rich text fields cannot be evaluated for content..osv".
Skal blot vide om feltet indeholder noget som helst, både tekst og/eller embedded objects..
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 13:47 #3
Kan sagtens være jeg er lidt rusten i Notes, for jeg har ikke aktivt haft fat i det i et par år, men jeg har da lavet masser at test på indhold i RTFields, bla. attach/detach som jo er dybt afhængig af test på om der findes noget, så jeg ville straks fare over notes.net !-)
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
10. november 2003 - 15:19 #4
Du kan formentlig benytter @abstract i en eller anden afskygning, men kun hvis du vil teste for om feltet indeholder noget tekst. Hvis du vil teste for eksempelvis indhold af filer i form af attacments så må du i gang med script.
Avatar billede lrh Nybegynder
10. november 2003 - 17:32 #5
hvis du vil teste om der er attachede filer i et RT felt kan du bruge en@If(@Attachments..., @abstract kræver at dokumentet er gemt før det virker
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
11. november 2003 - 00:49 #6
@attachments returnerer, såvidt jeg husker, kun om dokumentet indeholder attachments, ikke om de er placeret i et givent felt (end ikke om de er i et felt eller ligger på v2 måde).
Avatar billede jogii Nybegynder
11. november 2003 - 08:35 #7
set rtitem = doc.GetFirstItem("Body")
print rtitem.Text
print rtitem.Valuelength

Problemet er at et RT-felt.Valuelength > 0, selvom de er tomme. Hvis de så har været gennem UI-interface fylder de lidt mere. plus at de fylder lidt mere alt afhængig af hvilken version af Notes du anvender. I V3 fyldte et tomt RTF vist nok 78 bytes, i R4 118 osv (tallene ca., men størrelsesordenen passer)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. januar 2005 - 22:05 #8
lukker
Avatar billede jogii Nybegynder
14. januar 2005 - 09:02 #9
og?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. januar 2005 - 14:29 #10
okay OKAY !. Nu HAR jeg lært det! :-)
Jeg kan overhovedet ikke huske hvad jeg skulle med det eller om det var nye eller gemte dokumenter, så den er jeg aldrig nået videre med....Måske dukker den op igen.