Avatar billede molin Nybegynder
09. november 2003 - 21:57 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Program som er skjult som tekstfil

Hejsa!
Jeg lod mig narre af en ven som sendte mig en fil med .scr til sidst og da jeg åbnede den åbnede den ALLE som var online på min Messenger og skrev JEG ER TIL DRENGE!!! Pinligt.. Men her kommer mit Spørgsmål: Hvordan laver man den? Og hvor finder man andre af samme slags eller bare andre med sådan noget...?

/Andreas
Avatar billede nicklasb Nybegynder
09. november 2003 - 21:59 #1
hvorfor vil du have det? Er det ikke kun for at spamme andres computere?
Avatar billede molin Nybegynder
09. november 2003 - 22:03 #2
Nej.. De er da sjove... Men der må da findes andre....? Og hvordan virker de????
Avatar billede skwat Praktikant
09. november 2003 - 22:17 #3
.scr er screensaver, og disse kan laves i mange programer, bla. visual basic.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. november 2003 - 22:18 #4
.scr er også endelsen på mange vira....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. november 2003 - 22:25 #5
en .scr er præcis det samme som en .exe fil. No magic there.
Avatar billede molin Nybegynder
10. november 2003 - 20:28 #6
okay. Men hvordan laver man sådan en? er der andre som har prøved det samme?? Og i så fald hvor kan de downloadeas???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2003 - 20:43 #7
Du kan skrive et C-program, eller et Delphi-program, eller .... omdøb .exe
filen til .scr.
Avatar billede molin Nybegynder
11. november 2003 - 20:38 #8
Jeg forstår ikke..? Findes der ikke småp programmer som er lavet netop for at lave sådan noget..?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
11. januar 2004 - 14:27 #9
Gøglere... jeg tror der er noget I har misforstået... Han spørger ikke hvad slags program det er.. Han spørger HVORDAN man laver lige netop den slags program og om der er nogen der ved hvor man DOWNLOADER et lign. der gør det samme...
Avatar billede skwat Praktikant
11. januar 2004 - 17:22 #10
stefmeister, og hvilket et af de spørgsmål er der ikke blevet svaret på?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 18:43 #11
øhh... f.eks. Og hvor finder man andre af samme slags eller bare andre med sådan noget...? Ved det der mener han programmer der gør det samme som det program der blev sendt til ham, altså at sende en besked til alle af hans online venner. Han spurgte ikke om hvad endelsen .scr var osv. men om HVORDAN man laver et program der gør lige det hans gjorde og om der var nogen der ved HVOR man kan DOWNLOADE et lign.

Ikke alt det andet gøgl.
Avatar billede skwat Praktikant
12. januar 2004 - 19:01 #12
HVORDAN se "Kommentar:erikjacobsen 10/11-2003 20:43:01"
HVOR: vi er nogen der tillader os at tro at folk kan google.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. januar 2004 - 19:47 #13
.. kunne også tænkes af de fleste af os, syntes det var forkert / irreterende at gøre sådanne ting, eller ikke kunne se et formål med det, og derfor undlad at fortælle hvordan og hvor et program som det kunne findes!
Blot en lille tanke..

Men hvis du kan komme med en overbevisende grund til hvorfor DU skulle have et sådant program liggende, vil jeg da meget gerne give et bud på en løsning.. ;)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 20:37 #14
har aldrig sagt at JEG har sådan et program, men siger bare at gøgleren spørger alle Eksperterne HVOR man kan downloade et og at det IKKE er det NOGEN af jer har svaret på, så tænkte at der nok ikke var nogen der FATTEDE spørgsmålet...!!!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. januar 2004 - 21:10 #15
tror jeg ikke du behøver være så bange for nogle har problemer med.. Men har du forresten lagt mærke til at vi (snakker her for størstedelen af dem der har deltaget i debatten / tråden), kun har lagt en kommentar, før du begynder at svinge rundt med det store bogstaver og udråbstegnene?!
Nok grundet vi godt ved at vores kommentare ikke er direkte svar på spørgsmålet, men at det nu snare er en form for information til spørgeren, om hvorfor han efter vores synspunkt til syneladende intet svar får..!
Avatar billede skwat Praktikant
12. januar 2004 - 21:17 #16
Man må vel også snakke om en form for grad af besvarelsesmulighed.

Hvis manden havde spurt, "Jeg har lavet et program der gør 'bla bla' og nu vil jeg gerne have lavet det om til en screensaver." Havde man muligheden for at besvare præcist.

Det her spørgsmål er et eksempel på en spørger der stiller et spørgsmål som rager mere vidt end han selv regner med.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 21:20 #17
yes yes...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 21:27 #18
"Hvordan laver man den?"
Hvis man skal lave det helt fra bunden, skal man vide at .scr er en screensaver, og at screensavere stort set bare er almindelige .exe-fil-programmer.
Dernæst skal man så vide hvordan man laver programmer, og det gør man normalt med en compiler og et programmeringssprog som compileren kan oversætte.
Sådanne programmeringssprog er f.eks. VB, ObjectPascal (Delphi), C og C++.

Det vil sige:

"Svar: skwat
09/11-2003 22:17:31    .scr er screensaver, og disse kan laves i mange programer, bla. visual basic."
Allerede her forklares (meget, meget kort) hvordan man laver en pauseskærm!

"Kommentar: erikjacobsen
09/11-2003 22:25:38    en .scr er præcis det samme som en .exe fil. No magic there"

"Kommentar: erikjacobsen
10/11-2003 20:43:01    Du kan skrive et C-program, eller et Delphi-program, eller .... omdøb .exe
filen til .scr."
Her kom vi lidt nærmere ind på, hvad der gemmer sig bag endelsen .scr, der jo bare er et program.

Jeg kan desuden oplyse at den slags programmer kaldes for MSN-floodere.
En sådan jeg engang stiftede bekendtskab med, sendte sit eget navn ud, hvis den f.eks. hed "Du er et svin.src", så sendte den "Du er et svin" rundt når programmet blev kørt på en computer med MSN kørende.

//athlon-pascal der demonstrerer mod Pro-muligheden for at skifte brugernavn.
Avatar billede molin Nybegynder
28. januar 2004 - 14:11 #19
Altså.... Nu er jeg overhoved ikke med mer.... Jeg ville bare vide om jeg selv kan lave sådan nogle uden den helt store viden om at programmere...? Og kan jeg rette i den? Så der står noget andet.....?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2004 - 14:16 #20
Lær at programmere Delphi, eller C, eller C++

Når du kan det, så kan du også lave den slags her.
Avatar billede molin Nybegynder
31. januar 2004 - 00:07 #21
og hvor er det liige jeg finder de programmer????
Avatar billede molin Nybegynder
05. april 2004 - 11:50 #22
Hejsa allesammen!!!
For at demonstrere mit problemos.... gå ind her....: http://www.frip.dk/amh123

Så kan i hente den og se hvad jeg mener!!

/Molin.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
05. april 2004 - 13:23 #23
ved at omdøbe filen til det du ønsker den skal sende ud!! eller?!

Men igen.. LATTERLIG ting du har gang i.. som mange nok ville udtrykke det, skulle du nok hellere "få dig et liv!"
Avatar billede molin Nybegynder
10. april 2004 - 22:22 #24
Har selv fundet fejlen... Eller Retter sagt løsningen!!!! Man skal bare omdøbe filen... Til det den skal skrive.. Simpelt... Ikk?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
10. april 2004 - 23:10 #25
??

og det var ikke det jeg skrev
Kommentar: nicklasb

eller?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. april 2004 - 08:37 #26
Og tillige: 10/11-2003 20:43:01