Avatar billede sesam1978 Nybegynder
09. november 2003 - 12:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

CD-Rom duer ikke

HejHej

Når jeg i windows XP PRO åbner "denne computer" mangler mine CD-rom og CD-RW drev. Mine harddisk drev er der stadig og mit diskettedrev fungere også upåklageligt. Men begge mine cd-drev vil intet - de registrere godt nok hvis man putter en cd i, men den kan ikke åbnes og den kan ikke boote cd'en. Åbner jeg "enhedshåndtering" kan jeg se at computeren har tilsluttet begge drev - dog meldere den fejl ved begge.

"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)"

Jeg har prøvet at "fjerne driver" og gen-installere og jeg har prøvet "opdatere driver" begge uden held....

Drevene er: Samsung DVD-ROM SD-612 og Sony CD-RW CRX140E
Hvad skal jeg gøre.....hjæælp

Kenneth
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2003 - 12:41 #1
Finder din BIOS drevene ???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. november 2003 - 12:44 #2
Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !

Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow

Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2003 - 13:01 #3
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q270008&

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q320553&

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q314060&
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2003 - 13:01 #4
Manglende CD i Windows XP

Tryk på HKEY_LOCAL_MACHINE og følg den som følger:
System\currentcontrolset\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Når du har fundet og åbnet {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}, sletter du værdien upperfilters og/eller lowerfilters.
Nu skulle dine drev gerne komme til syne igen - du skal evt. reboote.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2003 - 13:02 #5
resten> argh, lige sent nok for mig ;o)
Avatar billede hcma Novice
09. november 2003 - 13:14 #6
Allerførst: Sorry for spam.
resten & retaxes>>> har i noget imod jeg "hugger" jeres svar/løsning og uploader til en tips & tricks side. Selvfølgelig kun under forudsætning at sesam1978 får klaret sit problem med jeres løsningsforlag.
Hvis OK, vil det blive lagt ind her:  http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2003 - 13:21 #7
Det er okey med mig men ifølge reglerne så er det ikke tilladt at kopiere indhold fra Eksperten for at gengive det andre steder...
Avatar billede fromsej Praktikant
09. november 2003 - 13:24 #8
Resten>>Det har du ikke helt ret i, det er da en stor lettelse at kunne linke til en løsning i stedet for at skulle klippe/klistre den herind hver gang.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2003 - 13:37 #9
catbody> jeg har vistnok fået den af resten en gang for længe side, så det bliver hans svar der gælder ;o)

Jeg har såmænd ikke noget imod at den ligger på en link, blot i ikke gør som schultze, sætter copyright på tipsene.
Avatar billede hcma Novice
09. november 2003 - 13:38 #10
sorry - men jeg spammer lidt igen.
jeg kunne jo også bare maile direkte  til f.eks. "resten" og bede om "tilladelse/hjælp" til formulering af løsningsforslag. Eller henvise direkte til denne tråd via link.
Hvorfor prøve at opfinde den dybe tallerken, når den allerede er opfundet.
Jeg skal nok slutte nu, men følger selvfølgelig stadig med i tråden.
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2003 - 17:17 #11
fromsej--> Nu er det ikke mig der har lavet reglerne jeg citer blot derfra :)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. november 2003 - 19:59 #12
Resten>>Det ved jeg, men jeg kan ikke se det er et problem at Catbody bruger det på sin Tips og Tricks side, om ikke andet så kan han gøre ligesom med det fra spywarefri med kildeangivelse, vil det være godt nok, eller skal vi have udtalelse fra højere magter (Coadmins) her? ;o)
Avatar billede zenze Nybegynder
09. november 2003 - 20:42 #13
Nu er det jo ikke "resten" - der har "opfundet" den løsning, men derimod supportere hos Microsoft, så det er vel helt i orden.
Var der tale om forskerrettigheder, så var det en anden sag.
Avatar billede sesam1978 Nybegynder
09. november 2003 - 21:35 #14
Total success!!!! Tak RESTEN for hjælpen - det var lige den medicin min comp. havde brug for.... Til Victor-1, mit cd-drev virkede ligesom ikke, så derfor var der ikke muligt at bruge den løsning....

Tommelfinger op til retaxes som - kan jeg se nu - var inde med det rigtige svar - blot få sekunder efter....

Catbody - gør som du vil, jeg er bare lykkelig over min spand virker 100% igen!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2003 - 21:58 #15
;o)