Avatar billede znipestar Nybegynder
09. november 2003 - 12:01 Der er 18 kommentarer og
6 løsninger

Brænde Bin og Cue filer?

Hej

Jeg har to Cue og to Bin filer, på 900mb hver. Hvordan får jeg brændt dem ud på to forskellige CD'er?

PS: Bruger Nero Burning.
Avatar billede sqren Nybegynder
09. november 2003 - 12:10 #1
Avatar billede aagaard Nybegynder
09. november 2003 - 12:19 #2
Jeg tror du mener at du har 2 bin filer der fylder 900mb hver, for en .cue fil fylder dårlig nok noget.

mht. hvordan du brænder en cue/bin fil:

Du går op i file og derefter går du ned der hvor der står burn image og finder derfor så din cue fil og brænder :)

.cue filen viderstiller ligesom til din .Bin fil
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. november 2003 - 12:41 #3
CDRwin bruges til at brænde .cue/.bin filer med,
men kan hente en gratisversion på deres hjemmeside:

www.goldenhawk.com
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 12:46 #4
har jo Nero, hvad skal han såå bruge cdrwin til???

Nero kan fint brænde cue/bin filer.

en lille guide..

Har du en *.bin fil , og vil brænde med Nero, er der 2 muligheder..find *.cue filen eller pak filen ud og brænd den derefter.
Hvordan man brænder kommer jeg tilbage til.
Har du begge filer(cue og bin), så gå i filer vælg "brænd image"(Nero/clone .mfl.) og find din cue fil, og det er lige til.
hvis ikke, og du ikke kan finde den, kan du enten lave den , eller pakke filen ud med feks. winimage el winiso, ligge den på harddisken, og derefter brænde den som alm data-cd.
Hvis du vælger sidste løsning, skal du ikke "færdiggøre cdén" . det det ofte resultere i at det ikke virker..?
Hvis du henter en *.cue fil, så check om den virker..:åben den med wordpad.exe, er der en sti , så fjern den..O), så virker det..

andre programmer bruger andre filer, som "cue",feks clone cd..bruger *.ccd..m.m..
Men det kan Nero også brænde.

http://www.hitsquad.com/smm/programs/CDRWIN/
det her gør det
http://www.alcohol-software.com/?aff=15&banner=b
det her gør det..bedre
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=623
guide.-> http://www.sikkopi.dk/CCD-manual/CloneCD-hovedvindue1.htm
her er 40..O) -> http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=burn+image&tg=dl-2001
http://www.roxio.com/en/index.jhtml;jsessionid=5BWX2WMFHXLLBLAQAMGB3KVMCACAWIV0?_requestid=3424403
eller -> http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=how+to+burn++image&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Avatar billede znipestar Nybegynder
09. november 2003 - 16:42 #5
Vil gerne lige rette mig selv: jeg har to .bin filer med 2 tilhørende .cue filer, på hver 900mb.

I har misfostået mit spørgsmål lidt, men det er måske mig der ikke har forklaret mit spørgsmål grundigt nok. Hvad jeg vil vide er:

1. Hvordan brænder man en 900mb stor .bin fil ud på en brænbar CD? for det er jo ikke muligt at overbrænde så meget.

2. Hvordan kunne sådan en sti, som du snakker om se se ud (eksempel)?

Nu er jeg blevet foreslået at bruge Deamon Tools frem for nogle af de andre progammer i henviser til, så det tror jeg vil gøre.

1. Ang. Deamon Tools, er det rigtigt at dette prgram ikke kan åbne .bin filer uden .cue filer?

2. Hvis det ovennævnte er korrekt ville det så ikke være klogt at have WinISO og Deamon Tools installeret på samme tid, så at hvis jeg nu ikke kan finde min .cue fil, kan jeg bare pakke min .bin fil ud med WinISO, og omvendt hvis jeg har min .bin fil plus en tilhørende .cue fil bruger jeg bare Deamon Tools?
Avatar billede aagaard Nybegynder
09. november 2003 - 17:28 #6
Du kan ikke brænde med Daemon Tools

Jeg har faktisk svaret på det du skriver....

mht. hvordan du brænder en cue/bin fil:

Du går op i file og derefter går du ned der hvor der står burn image og finder derfor så din cue fil og brænder :)

.cue filen viderstiller ligesom til din .Bin fil

for at se om .Cue filen er rigtig åbner du den f.eks. i notepad og ser om den rigtige sti til bin filen er rigtig.
Avatar billede znipestar Nybegynder
09. november 2003 - 18:34 #7
1. Er det rigtigt at Deamon Tools ikke kan åbne .bin filer uden .cue filer?

2. Hvis man ikke kan det overstående ville det så ikke være klogt at have WinISO og Deamon Tools installeret på samme tid? - så at hvis jeg nu ikke kan finde min .cue fil, kan jeg bare pakke min .bin fil ud med WinISO, og omvendt hvis jeg har min .bin fil plus en tilhørende .cue fil bruger jeg bare Deamon Tools?
Avatar billede bleze Nybegynder
09. november 2003 - 19:27 #8
bedste program til CD images (incl cue/bin) www.dvddecrypter.com... det er gratis og kan brænde både CD'er og DVD'er...  check det ud....  Nero er ikke verdens bedste til images
Avatar billede znipestar Nybegynder
09. november 2003 - 19:59 #9
Prøver igen!

1. Er det rigtigt at Deamon Tools ikke kan åbne .bin filer uden .cue filer?

2. Hvis man ikke kan det overstående ville det så ikke være klogt at have WinISO og Deamon Tools installeret på samme tid? - så at hvis jeg nu ikke kan finde min .cue fil, kan jeg bare pakke min .bin fil ud med WinISO, og omvendt hvis jeg har min .bin fil plus en tilhørende .cue fil bruger jeg bare Deamon Tools?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 20:09 #10
ved ikke med Deamon..?

Men jeg ville pakke den ud, og brænde den som image bagefter, så deler Nero feks, selv filen op i 2, hvis den er for stor..??
Avatar billede znipestar Nybegynder
09. november 2003 - 21:14 #11
Bartfreak:
"Men jeg ville pakke den ud, og brænde den som image bagefter, så deler Nero feks, selv filen op i 2, hvis den er for stor..??"

- Vil det sige jeg kan brænde et image af hvilken som helst mappe jeg har på min harddisk?

- Vil det sige hvis jeg fx har en fil (en .bin og en .cue fil) på 1800mb, og vil brænde den med Nero, så ville den selv komme med en besked om at putte en ny CD i brænder drevet? - eller hvad mener du med at "dele filen op i 2"?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 21:26 #12
klart..sorry totalt forkert fomuleret.

Man bliver nødt til at lave en partition, for at kunne lave dette tricks..
derefter lave sit image.sorry.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 21:28 #13
Men hvad hedder filen du vil brænde, hvorfor er den 900 mb..???
Avatar billede aagaard Nybegynder
10. november 2003 - 07:35 #14
Du kan sagtens brænde en bin fil der fylder mere end 700mb hvis den skal ned på en 700mb skive
Avatar billede aagaard Nybegynder
10. november 2003 - 07:35 #15
det skulle være et forsat svar
Avatar billede znipestar Nybegynder
10. november 2003 - 10:11 #16
Aagaard: "Du kan sagtens brænde en bin fil der fylder mere end 700mb hvis den skal ned på en 700mb skive"

Vil det sige jeg kan brænde en 900mb stor fil (.bin fil) ned på en 700mb brændbar CD?
Avatar billede aagaard Nybegynder
10. november 2003 - 10:15 #17
Znipestar : Det kan du sagtens !!! MEN det kan da godt være der kommer nogen tilfælde hvor man ikke lige kan, men ellers kan du godt ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 10:49 #18
der er sgu´ ikke særlige mange brugbare svar i denne tråd..??

Pak den ud og brænd den som data cd..på 2 cdér, eller lav en partition->pak filen ud der, og brænd image..!!!
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
10. november 2003 - 11:00 #20
Daemon Tools:
Programmet behøver IKKE nogen styrefil fx Cue eller CCD. Bare den får en BIN fil, er den glad (KANON program). Hvorfor du skal bruge en Partition, som de siger, er mig totalt uforståeligt.
Du installerer Daemon Tools -> Mounter din BIN fil -> får derved et virtuelt drev -> Når du brænder en skive som en data-cd, så peger du på det vir. drev som kilde og dermed kopierer Windows filerne over i en tmp mappe på C: drevet.
Start brænding og unmount din fil, hvis du ikke skal bruge den mere.

Nero:
Det er muligt at brænde mere end 700mb, men som de andre siger: Alt har en grænse. Ofte fylder mine Bin-filer 800mb men når de er brændt, så kun 750. Der er altså en del "spild" i dem, så måske kan du smide 900 ned på en "overburned" 800mb skive? Jeg har nogle Screenshoots til Nero, som forklarer hvordan du indstiller programmmet til at "overburne".

giv mig et praj og jeg sender dem på en email til dig.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 11:31 #21
clone gør det samme..O)
Men clone lave kun et image af det reale disk forbrug..dvs. at ofte er filerne mindre end 700 mb, når man laver et image.
Men klart , mount  i et viritult drev og lav en cd kopiering.
Avatar billede znipestar Nybegynder
10. november 2003 - 11:33 #22
gertged: har du MSN?, hvis ja, så tilføj bond4720@hotmail.com (mig)
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
10. november 2003 - 16:42 #23
Jeg kunne fornemme via MSN at du er med på ideen og så skriver du bare igen hvis der er nogle spørgsmål..
Avatar billede ugur2002 Nybegynder
03. april 2005 - 16:17 #24
jeg kan ikke få en mpg fil til at passe ind i 700mb cd hvad gør man så ved det ?