Avatar billede kaad15 Nybegynder
09. november 2003 - 10:59 Der er 17 kommentarer

Min pc er gået ned

Da jeg her til morgen skulle starte min pc op kom der en fejlmelding hvor der stod at en sytem fil var beskadet. Dum som jeg var genstartede jeg pc'en med det resultat at pc'en ville starte op. Skræme starter slet ikke en gang.
Nogen der bare har en lille ide om hvad der kan være galt.
Avatar billede al-j Praktikant
09. november 2003 - 11:04 #1
hvilket styresystem bruger du??
Avatar billede kaad15 Nybegynder
09. november 2003 - 11:04 #2
xp home
Avatar billede al-j Praktikant
09. november 2003 - 11:05 #3
kan du ikke starte i fejlsikret tilstand og så kigge i log hvad der er galt?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:12 #4
smid xp cdén i og skriv sfc/ scannow i kør..O)

Det retter systemfiler m.m.

Check osse lige for virus.
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Hvis det ikke virker, så prøv system gendannelse, så er du hurtigt ovre det problem..:O)
Avatar billede al-j Praktikant
09. november 2003 - 11:13 #5
den vil jo ikke starte op
Avatar billede kaad15 Nybegynder
09. november 2003 - 11:14 #6
jamen jeg kan jo ikke starte pc'en.... så det er lidt svært at kører kør...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:16 #7
okay, det kan være ram..O)
har du prøvet at boote på cdén..? så kan feks lave en scandisk..?
Men start med at reset bios,. Find den rigtige jumper, det står i din manual, eller fjern batteriet et øjeblik. Husk blot at configurer din bios igen.
Avatar billede al-j Praktikant
09. november 2003 - 11:17 #8
hvad sker der når du prøver at starte??Tæller den ram eller er den helt død eller??
Avatar billede kaad15 Nybegynder
09. november 2003 - 11:20 #9
Skræmen starter aldrig, men den der arbejdsblinkerting er hele tiden rød...... ligemeget hvor lang tid du lader den kører.......
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:21 #10
reset bios..O)
Avatar billede al-j Praktikant
09. november 2003 - 11:24 #11
lyder som ram eller grafikkort -(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:24 #12
ps: du har ikke noget i cd-rom el i diskette drevet,...???
Avatar billede al-j Praktikant
09. november 2003 - 11:25 #13
skærmen skulle vel vise opstarts skærmen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 11:26 #14
fjern evt. osse usb enheder..??

Har du installeret noget, eller tilføjet nyt hardware,..??
Så tag det ud.
Avatar billede phoenix-hacks Nybegynder
11. november 2003 - 09:11 #15
prøv at tjekke rammene tag dem ud og sæt dem i igen.. det er næsten altid dem der har nsvaret for den slags hændelser.. eller har du prøvet på at over clokke din processer.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. november 2003 - 10:02 #16
det er sagt phoenix..O/

Med hvad med lidt respons..O)
Avatar billede kaad15 Nybegynder
11. november 2003 - 10:23 #17
den er sendt væk..... sådan der er nogen der kan lave den..... kunne ikke selv finde ud af hvad der var galt...... Har prøvet at gøre alt hvad i har skrevet....