Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 15:45 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

convert -geometry på Unix-server

hejsa - jeg har et problem med thumbnail-generering. Det lader til at convert -geometry funktionen ikke kan bruge filnavne med mellemrum. Hvordan får jeg den til at udføre noget som for eks:

convert -geometry 100x100 /home/userC/c0065700/public_html/tun.dk/webapps/ROOT/images/Young girl having sexx (1) (1).jpg /home/userC/c0065700/public_html/tun.dk/webapps/ROOT/images/Young_girl_having_sexx_(1)_(1)thumb.jpg

Håber nogen kan hjælpe (undskyld filnavnet :o)

-ERK www.erk.dk
Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 16:01 #1
det lader til at convert-funktionen ikke kan klare mellemrum - hvad gør man så?
Avatar billede soreno Praktikant
08. november 2003 - 16:10 #2
Har du prøvet at sætte "" omkring ?

Altså:
convert -geometry 100x100 "/home/userC/c0065700/public_html/tun.dk/webapps/ROOT/images/Young girl having sexx (1) (1).jpg" "/home/userC/c0065700/public_html/tun.dk/webapps/ROOT/images/Young_girl_having_sexx_(1)_(1"
Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 16:19 #3
havde fundet ud af det før du skrev det, men det kan alle jo komme og sige, så hvis mine tests viser at det virker får du pointene om lidt - men du bliver nødt til at give et svar først...
Avatar billede soreno Praktikant
08. november 2003 - 16:24 #4
Ok.
Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 16:55 #5
Det virker hvis jeg gør det manuelt, men ikke via min jsp-side!
Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 16:56 #6
Jeg bruger \" til at indsætte gåsetegn som i: "a" -> "\"a\"" - hvis jeg beder om den linie jeg har prøvet at eksekvere, og går ind og kører den manuelt virker det, men ikke når det kører automatisk... Jeg fatter det ikke...
Avatar billede soreno Praktikant
08. november 2003 - 17:05 #7
Får du nogle fejl ?
Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 17:26 #8
Nej for når jeg gør det manuelt virker det, og når det kører automatisk kan jeg ikke se hvad den siger til det...
Avatar billede eerikk Nybegynder
08. november 2003 - 17:27 #9
hvis jeg gør det med "a" -> "\"a\"" med stil/filnavn, så virker det slet ikke - med eller uden mellemrum...
Avatar billede eerikk Nybegynder
09. november 2003 - 00:10 #10
det handler om noget helt andet tror jeg...