Avatar billede skra Nybegynder
07. november 2003 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg installere med harddisken i en anden maskine?

Hej

Jeg prøver at installere slackware på min laptop uden disk- eller CDROM drev. Derfor jeg har rodet i mange timer med boot disketter og mit USB diskettedrev, men uden held.

Derfor har jeg nu overvejet at flytte min harddisk over i en anden laptop (med CDROM drev), installere slackware der, for derefter at flytte harddisken tilbage.

Vil det give problemer i forbindelse med genkendelsen af min hardware? maskiner er jo ikke ens.
Avatar billede janpo Nybegynder
07. november 2003 - 20:23 #1
Jeg tror godt det kan lade sig gøre. Linux har ikke noget Hardware Abstraction Layer ( HAL ) som Windows har. Kernen finder det meste af det som sidder på PCI bussen under opstart. Tilbage er der så noget med at få loadet drivere (kernemoduler) til det rigtige netkort, USB host o.s.v. men mon ikke Slackware installerer en del moduler i /lib ?
Xserver kan du jo fikse bagefter med Xconfigurator.
Avatar billede skra Nybegynder
09. november 2003 - 10:32 #2
ja, det gik jo fint... So far er jeg ikke stødt på alvorlige problemer. Lidt med lydkortet og musens ekstra funktionalitet... Men ellers ikke.

Vil du svare Janpo?
Avatar billede janpo Nybegynder
09. november 2003 - 19:15 #3
Svar
Avatar billede janpo Nybegynder
09. november 2003 - 19:18 #4
Mon det er Options ZAxisMapping "4 5" du mangler ? Det måden hvorpå man slår Scroll-hjulet til. Lydkort har jeg erfaring for, at det har noget at gøre med at loade de rigtige kernemoduler. Sound serveren kan også godt drille.
Avatar billede skra Nybegynder
09. november 2003 - 21:58 #5
Tak... Hvad er det nu for en fil jeg skal sætte XAxisMapping i?
Avatar billede janpo Nybegynder
10. november 2003 - 16:31 #6
/etc/X11/XF86config-4