Avatar billede radiv Nybegynder
07. november 2003 - 15:38 Der er 1 løsning

Overførsel af domæne fra en udbyder til en anden

Jeg har et .org domæne jeg skal overføre fra udbyder A til udbyder B. Den nye udbyder, B, skal have 175 kroner for at overføre, og ber om AUTH-ID til mit domæne.

Jeg ved ikke hvad det er, men ber udbyder A om at oplyse dette. Det vil de ikke, med mindre jeg betaler 69 kroner for at de ændrer min email hos whois. Først da kan de sende en ny "registry key".

Ingen af udbyderne kan give mig et godt svar på hvad dette ID er, så det håber jeg nogen andre kan.

Er det i øvrigt praksis at man skal betale begge udbydere for at overføre sit domæne?

Jeg ser også at hos min nye udbyder er registrering gratis, mens overføring som sagt koster 175 kroner. Hvor lang tid tager det før et opsagt domæne bliver ledigt, så jeg kan registrere det fra den nye udbyder? Domænet er ifølge whois.com aktivt til den 7.jan 04.
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
13. november 2003 - 12:49 #1
Hej et lille opslag hos gratisdns.dk viser følgende:

org 149,- Du skal evt meddele din tidligere registrator om flytningen.
Måske skal du selv godkende den via e-mail, eller enddog "låse" dit domæne op til transfer.
Der tillægges 1 års løbetid til dit domæne ved flytningen.
Domænet skal fremover betales igennem os.

Dette er det bedste sted at ha sit domæne liggende, næste ang du vil flytte udbyder, kan du selv rette ipadressen til.

Venligst Bengt
Wendt-net.dk