Avatar billede mortenmikkelsen Nybegynder
06. november 2003 - 17:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny pc starter ikke!

Hej, jeg (ok.. en ven) har lige samlet en ny pc, men den starter ikke - eller bundkort, da dét er det eneste ændret fra min gamle pc.

Blæser på cpu, vga og chip blæser begge, men der kommer ikke billede.

Har prøvet at skifte grafikkort uden held.

Hvad kan det være?

Den består af:

Chieftec Kabinet
Soltek SL-75FRN2-L ATX
Barton 2500+
Samsung 512MB PC3200
Avatar billede thesqunk Nybegynder
06. november 2003 - 17:38 #1
#1 Prøv at tjekke om strømmen er sluttet til bundkortet. Ved det lyder fjollet, men på mit bundkort skulle strømstikket altså have et EKSTRA hårdt pres, for det satte dig fast.

#2 Er i 100% sikre på at tænd/sluk knappen, på kabinettet, er sluttet rigtigt til bundkortet? Læs i manualen til bundkortet hvis i er i tvivl.

\\Håber det kunne bruges
Avatar billede peet-49 Novice
06. november 2003 - 17:39 #2
Tag alle kabler fra fronten af, undtagen powerswitz. Reeset bios på jumper på bundkortet.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
06. november 2003 - 17:39 #3
Whops, Læste ikke det hele - Sorry! :S
Avatar billede mortenmikkelsen Nybegynder
06. november 2003 - 17:51 #4
Har desværre ikke hjulpet.. :I
Avatar billede peet-49 Novice
06. november 2003 - 17:56 #5
Et kablet fra cpublæser sat på det rigtige stik??
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2003 - 18:02 #6
du kunne jo tømme maskinen for alle ekstra kort og drev der ikke skal bruges for at starte op
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2003 - 18:02 #7
http://www.backside.dk/beep.php glemte lige at spørge efter beepcodes
Avatar billede mortenmikkelsen Nybegynder
06. november 2003 - 19:50 #8
Det virker nu :)

Klovnen havde glemt at gfxkortet ordenligt i - JAMEN ;-)