Avatar billede mads.f Nybegynder
05. november 2003 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med farver på udskrift (Illustrator til PDF)

Jeg har lavet et katalog i Illustrator og derefter samlet alle siderne i et PDF-dokument.

Det ser alt sammen meget fint ud, men når jeg udskriver det, så bliver den grå farve helt lyseblå!

Jeg har prøvet alt muligt for at løse det:
- Importere AI til PSD, og derefter til PDF
- Lave alle farver om til RGB
- Bruge (alle) andre grå farver

Printer jeg direkte fra Illustrator - altså hver side enkeltvis - så er farverne som de skal være. Men det dur ikke, så det er for bøvlet at sidde med så mange AI-filer.

Jeg har også prøvet at ændre på Color Management (farveprofilen)i Acrobat, og det hjælper faktisk så det ser 99% ud som det skal. Det kan jeg godt leve med, men...

Sagen er at alle i den virksomhed jeg arbejder skal kunne printe det ud. Selv folk der ikke fatter en skid. Så nytter det ikke at de skal ændre i Color Management før de printer. Det er heller ikke så fedt at lægge en manual med til hvordan man gør.

Er der nogen der har en løsning til problemet?

Skal bruge en løsning ASAP! :(
Avatar billede mads.f Nybegynder
05. november 2003 - 10:03 #1
Det skal lige siges at jeg har prøvet at printe med 2 forskellige printere, og med 2 forskellige PC'ere...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. november 2003 - 11:25 #2
I Illustrator under menuen Edit>Color settings... og sæt den til bevare importeret farveprofiler under farve styrings regler. Derefter gemmes dokumenterne som pdf filer.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. november 2003 - 10:31 #3
Har du prøvet at opdatere driver softwaren til de to printere?

/per
Avatar billede mads.f Nybegynder
07. november 2003 - 16:50 #4
Tak for dine forslag Per, men jeg kunne ikke så det til at virke...
Jeg skiftede farven ud til sidst, for jeg var ved at få grå hår i knolden.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. november 2003 - 12:19 #5
Velbekomme! Du laver et svar og lukker spørgsmålet. ;-)

/per
Avatar billede mads.f Nybegynder
08. november 2003 - 14:17 #6
Lukker