Avatar billede flummy Nybegynder
04. november 2003 - 22:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette eller finde kontaktpersoner i Outlook express

For et stykke tid siden forsvandt alle mine kontaktpersoner i Outlook express. Samtidig forsvandt muligheden for at dobbeltklikke på et brev for at åbne det i nyt vindue! Meeeeget mystisk - for hos mine andre brugere af computeren (de logger på som selvstændig bruger ved opstart) virker både kontaktperson og mail-åbningen stadig som den skal!!!?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. november 2003 - 23:58 #1
I OE. Gå i vis - layout - sæt et flueben i kontaktpersoner. Så er den klaret igen.
Avatar billede flummy Nybegynder
05. november 2003 - 01:32 #2
Hej aovergaard
Det virker desværre ikke!!

Flummy
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. november 2003 - 01:47 #3
Så må du tjekke din computer for snavs. Vores hjemmeside er desværre nede til i morgen så jeg kan ikke henvise dig til vores X-Cleaner før i morgen, men jeg syntes du lige skal onlinescanne for virus samt kontrollere for spyware. Her kan du onlinescanne for virus:
http://www.pandasoftware.com/activescan
Hente og installer spybot: http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1043809773
Opdater straks programmet efter installationen. Kør en scanning, og lad spybot afhjælpe evt. problemer.
Ad-aware kan også finde evt. spy så hent også gerne den hjem. Den finder du her: http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=965718306

Mvh. Aovergaard/TeamSpywarefri
Avatar billede flummy Nybegynder
05. november 2003 - 17:58 #4
Hej Overgaard

Tak fordi jeg har fået ryddet op på min PC. Fine små spy-programmer. Men mit problem er der stadig! Kan ikke oprette i eller se kontaktpersoner på mit eget drev (konen og ungerne kan sagtens på deres drev!!)- kan end ikke overføre afsendere fra mails til adressekartoteket og kan ikke åbne mails i nyt vindue - støn... Måske ligger adressekartoteket et eller andet sted på min PC - jeg kender bare ikke adressen! Ved du hvad filerne eller mappen normalt hedder på afsendere og kontaktpersoner?

Flummy
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 00:54 #5
Ja kontaktpersoner hedder .wab søg på dette og du skal finde. *S*

Gå i start - Søg - skriv *.wab og her ligger dit adressekartotek. Kopier. Gem på diskette. Gå i Oe. Klik på Filer - importer - adressekartotek - udpeg dit A og alle bliver importeret til dit adressekartotek.

Måske er der noget med din bruger, og så må du oprette en ny bruger til dig selv. Men jeg håber det andet kan hjælpe dig.
Avatar billede flummy Nybegynder
06. november 2003 - 21:10 #6
Hej Overgaard
Jeg har faktisk knoklet på sagen hele dagen i dag fra jeg kom hjem fra arbejde v. 4-tiden og (med et par timers pause, ganske vist) til nu! Af hensyn til andre (og dig) giver jeg lige lidt af min "dagbog" fra i dag:

1. Jeg kan nu finde mit adressekartotek. Det er importeret - men det vil ikke vise sig i OE og jeg kan stadig ikke oprette i kontaktpersoner. Der kommer en fejlmeddelelse: "Adressekartoteket kunne ikke åbnes. Adressekartoteket er muligvis ikke installeret korrekt."

2. Jeg kan se, at jeg har flere adressekartoteker i "documents and setttings" og det virker som om, de er lidt rodet sammen med resten af familiens! Har logget på som min kone(!) altså på hendes drev og kan ikke umiddelbart se en anderledes opsætning…

3. Måske jeg skal opdatere Outlook Express! IGEN!!!

4. Jeg har af-installeret OE gennem tilføj/fjern og geninstalleret, og jeg kan men kan stadig ikke oprette eller åbne i kontaktpersoner. Kan heller ikke åbne mails i eget vindue eller selve adressekartoteket - selvom jeg altså kan se det Der kommer en fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl under forsøg på at indlæse meddelelsen. Der er opstået en fejl."

5. Opdager, at Outlook (altså ikke express) er inde over og generer. Kigger på programadgang og standarder og piller lidt. Hjælper ikke!

Har genstartet PC et hav af gange i løbet af dagen - efter hver ændring.

6. Har nu fulgt dit sidste råd og oprettet mig selv igen (som ny identitet) Støn.. nu findes jeg, men uden mine mails og kontaktpersoner. Konstaterer, at jeg pludselig kan åbne MS første standardmail til den ny bruger ... og kontaktpersonerne virker nu!!!. Det virker dog ikke på den gl. id!! Genstarter og skifter identitet og nu virker det hele pludselig og mine mails og adresser/kontakter kan åbnes. Jeg fjerner min nye bruger. Den gamle virker!!! HURRA - og tak til dig, Overovergaard. Point! ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. november 2003 - 23:04 #7
Hold da op mand hvor en roman. Du skulle da næsten selv have haft de point med alt det arbejde. Godt det fungerede tilsidst. Tak for point;)