Avatar billede rolextrip Nybegynder
04. november 2003 - 21:55 Der er 11 kommentarer

Geforce4 ti4200 lagger

Har lige købt følgende:
Processor
Model : Intel(R) Celeron(R) CPU 2.00GHz
Speed : 1.99GHz
Performance Rating : PR2191 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 128kB ECC Synchronous ATC (2-way sectored, 64 byte line size)

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
MP Support : No
MP APIC : No
System BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T
Mainboard : ECS P4S5A/DX+
Total Memory : 383MB SDRAM

Chipset 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS645DX CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 4x 100MHz (400MHz data rate)
Total Memory : 384MB SDRAM

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Har aldrig lagget så meget i 3D spil som nu. Jeg har installeret de drivere der fulgte med til de respektive dele. Har også prøvet med de nyeste Nvidia drivere, men dem vil WinXp ikke godkende, så mit system genstartede automatisk med meddelensen: Remote Procedue Call Failed. Det ser dog ud til at være løst nu, men nu er der bare lag. Kører iøjeblikket med den driver der fulgte med til Gfx kortet. Nogen der kan løse mit problem? På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
04. november 2003 - 21:59 #1
Har du husket at loade Optimal Settings i bios??
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. november 2003 - 22:00 #2
Det der er mest interessant er Remote Procedue Call Failed. Inden du får foretaget dig yderligere må du se at få Blaster virussen fjernet. En god gang antivir og en patch på Windows Update gør underværker. Husk også at installere nyeste driver til bundkortet. Det er der mange der glemmer.
Avatar billede cra Nybegynder
04. november 2003 - 22:05 #3
1) Hmm, det tyder måske på at graffikortet ikke får nok power... Hvor stor er din strømforsyning.. Mindst 350 W for P4 systemer.
2) Fragmenterer harddisken måske en driver sidder ivejen, det har man hørt noget om.
3) Scan hele lortet for virus !!!!!!

4) Sæt din BIOS på optimal eller turbo defaults - inde i bios. Tryk under Performance settings og "AGP APARTURE SIZE 256 MB"
Avatar billede rolextrip Nybegynder
05. november 2003 - 00:37 #4
Har kørt FixBlast. Har scannet for virus. Strømforsyning er på 300 W. Men fandt lige dette: (PriceGrabber.com - User Reviews for P4S5A Pentium 4, Socket 478, ...
... P4 1.8GHz (400FSB); 256MB DDR PC 2100 RAM; WD 40GB 7200RPM ATA/100; 300 watt PSU;
GeForce 4 MX440SE 64MB).
Men når jeg sætter et Geforce2 i, er der umiddelbart ingen probs..
Har også prøvet BIOS settings, men når jeg så starter op, så kommer der en blå skærm med tekst om at jeg skal skifte skærmkort eller kontakte forhandler mht. opgradering af BIOS...
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 08:40 #5
Det kan være , der skal en biosopdatering til, noget med understøttelse af GF4
Avatar billede rolextrip Nybegynder
11. november 2003 - 03:54 #6
Tak for de mange forslag! Ang. BIOS opdatering, er der ikke umiddelbart nogle drivere tilgængelige, så jeg prøver hos forhandleren..
Avatar billede peet-49 Novice
11. november 2003 - 08:24 #7
Når du skifter skærmkort, skal driver til det gamle, være fjernet først.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
11. november 2003 - 08:32 #8
Nok ikke fordi det har nogen stor betydning, men SDRAM er imho lidt for langsomt til en P4, en opgradering til ddr-/rd-ram ville belaste maskinen langt mindre. Er oxo enig med cra, mindst 350'er til P4...

Ellers kan du jo prøve at køre dine spil i OpenGL istedet for Direct3D, da D3D sluger (alt) for meget system kraft...

Har du tjekket at dit Mainboard understøtter AGPx8??? Hvis det kun kan ta' op til 4, er det nok der problemet er...

S.R.
Avatar billede peet-49 Novice
11. november 2003 - 08:35 #9
Alle AGPx8 kort er bagudkompatible. så det er ikke problemet. Tror stadig, det er bios, der ikke anerkender GF4
Avatar billede rolextrip Nybegynder
11. november 2003 - 15:58 #10
Problemet er nu, at ligemeget om jeg har gf2 eller gf4 i, ligger mine fps på det samme i CS.. De ryger ned omkring 30-40 når der er maget grafik. Kører i OpenGl..
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
13. november 2003 - 11:19 #11
Under indstillingerne for dit GF4, slår du Anti-Aliasing fra, eller sætter den til Quincunx (hvis det er muligt), da CS ikke understøtter A-A, vil alt over x4/Quincunx kun forringe din ydeevne i CS.

Hvis dit bundkort kun understøtter op til AGPx4, vil du opleve stor forringelse hvis du går over x4/Quincunx A-A...

Alt over 40 fps i CS er nok, men husk på, at 100 fps er max i CS...

S.R.