Avatar billede pnofects Nybegynder
04. november 2003 - 18:12 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

gratis effektiv firewall

jeg har lige fået adsl, og bruger nu xp´s firewall

er det nok

eller skal jeg have en anden firewall?

evt hvis jeg kan downloadde en gratis??
Avatar billede cdc Novice
04. november 2003 - 18:19 #1
jeg bruger zonealarm, som fungerer helt fint
Avatar billede cdc Novice
04. november 2003 - 18:19 #2
Avatar billede cdc Novice
04. november 2003 - 18:21 #3
Avatar billede fcs Novice
04. november 2003 - 18:21 #4
Personligt foretrækker jeg sygates - den har også vundet en del tests:
Avatar billede wickedd Juniormester
04. november 2003 - 18:21 #5
Der er et par stykker.
www.zonelabs.com (ZoneAlarm)
www.agnitum.com/download/outpost1.html (Outpost)
http://download.com.com/3001-2092-10184369.html (Sygate)

Men da nogle af ovenstående firewalls ikke lukker for alle porte, vil jeg råde dig til at teste dem med en firewall tester. Den bedste er helt klart den her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede fcs Novice
04. november 2003 - 18:23 #6
Ups, glemte et link, men det ser
Avatar billede fcs Novice
04. november 2003 - 18:24 #7
Dammit, det fungerer bare ikke lige nu (o:

Ups, jeg glemte et link, men det ser ud til at det er det samme link, som det Wickedd smed, så du kan bare nuppe den derfra (o:

Hygge

FCS
Avatar billede espersen Novice
04. november 2003 - 18:24 #8
Jeg vil anbefale dig at bruge firewalls fra fx. ZoneAlarm eller Zygate, da de begge spørger dig om et givent program må gå på internettet, hvilket WinXP's jo ikke gør!!

Dermed opnår du en meget bedre sikkerhed samt viden om hvilke applikationer, der er online og evt. sender/modtager oplysninger.
Avatar billede cdc Novice
04. november 2003 - 18:25 #9
svarer lige
Avatar billede pnofects Nybegynder
04. november 2003 - 18:35 #10
I er eddermame nogle hurtige gutter!!! jeg downloader lige og tjekker.

og så får i selvfølgelig jeres velfortjente point

takker alle som svarede, det er jo det det gælder om herinde
Avatar billede cdc Novice
04. november 2003 - 19:39 #11
takker 4 points :o)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
25. november 2003 - 02:44 #12
xp indbygget firewall er lige til at lukke op og skide( jaa undskyld udtrykket/sproget) men den er rent ud sagt ikke en pind værd
Venlig hilsen
Pillpopper

Forsat god dag