Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
04. november 2003 - 10:00 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

dual ram - eller alm. ddr?

jeg skal ud at købe nye ram, jeg har et bundkort der understøtter pc3200, og som kører dual!
Men hvilke ram skal jeg købe? jeg har snakket med nogle stykker, og har fået to forskellige svar!

Enten bliver jeg fortalt, at alle ddr-ram kan køre dual, blot de er ens!

Eller jeg bliver fortalt (har også læst dette), at jeg skal købe en pakke med to dual-ramblokke, både fordi at de skal være specielle, og får at få den mindste afvigelse fra hindanden! jeg synes blot disse er meget dyre!

Så, skal jeg købe almindelige ddr-ram, eller specielle dual-ram???
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
04. november 2003 - 10:03 #1
almindelige ddr.. ingen grund til at give alt for mange penge for de andre. forskellen er alligevel ik så stor
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 10:05 #2
Prøv at læse her: http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1016
nederst på siden...
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
04. november 2003 - 10:12 #3
jamen kører almindelige ddr, lige så godt som dual, ddr kan i nogen tilfælde have en afvigelse på op til 20%?
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
04. november 2003 - 10:15 #4
dt vil jo være bare lidt træls et købe almindelige, og så finde ud af at det skulle have været dual?
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
04. november 2003 - 10:37 #5
Du kan sagtens købe to almindelige klodser, bare de er af samme størrelse og samme producent. Jeg kører fx dual med 2x512 mb Kingston HyperX PC3500 som ikke er fra en dualpack.
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
04. november 2003 - 11:13 #6
jeg har bare fået mange forskellige svar, men hvordan tjekker jeg så om de almindelige ram kører dual?
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
04. november 2003 - 11:18 #7
zulu_dk, kan du hjælpe med det sidste? send lige svar igen!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. november 2003 - 11:19 #8
Hejsa
Du skal bare købe to alm DDR ram fra en godt producent - Kingston, Samsung, Preformance osv..
Du kan evt. være lidt opmærksom på hvor hurtig rammen er - måles i ns (jo lavere jo bedre.

Skipper
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
04. november 2003 - 11:23 #9
På mit mb står det når jeg booter, men ellers kan du bruge Sisoft Sandra eller Aida til at tjekke det.
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
04. november 2003 - 11:25 #10
Jeg vil vædde på at alle ramklodser kan kører dual, spørgsmålet er bare hvor godt det udnyttes.

btw hvorfor afviste du mit første svar??
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
04. november 2003 - 11:27 #11
ny på eksperten, fatter ikk det hele endnu! hehe... tak for hjælpen!
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
04. november 2003 - 11:31 #12
no prob
Avatar billede cra Nybegynder
05. november 2003 - 09:10 #13
FORFANDEN lars, du behøves ikke at købe dual ram (afvigelse eller ej?
), bare dit mobo. understøtter det, desuden har du heller ikke moneys til det vel "Stop smoking!"...