Avatar billede khla Praktikant
03. november 2003 - 19:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

I/O fejl efter installation af Windows styresystem

Hejsa

Jeg får en "I/O Read disk error" når jeg har installeret et Windows styresystem (2000 og XP). Selve installationen fungerer fint men efter installation og Windows kræver genstart får jeg I/O fejlen og kan ikke på nogen måde få startet styresystemet.

Jeg har nu forsøgt mig med 2 forskellige harddiske med samme resultat. Maskinen har tidligere fungeret uden problemer. De elementer der er udskiftet siden da er harddisk, CD-Rom og brænder.

PC'en er en Soltek Qbic med integreret motherboard, lyd, net og grafikkort.

Brænderen og CDROM er PLextor

Er der nogen som kan hjælpe med at identificere og løse dette problem?
Avatar billede robotten Praktikant
05. november 2003 - 15:20 #1
Mindes at have haft et sådant problem i sin tid...
Noget med, at det var cd'en, der var for slidt og derved ikke fik alle data (eller noget i den retning) med.
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2003 - 08:10 #2
?
Avatar billede khla Praktikant
11. november 2003 - 18:57 #3
Jeg har sendt maskinen tilbage til leverandøren
Avatar billede robotten Praktikant
27. november 2003 - 13:15 #4
Hørt mere til den?
Avatar billede khla Praktikant
30. november 2003 - 21:49 #5
Efter at have fået en ny maskine hjem var fejlen der stadig - Det viste sig at være et af kablerne der var corrupt!
Avatar billede robotten Praktikant
01. december 2003 - 08:13 #6
Godt nok. En fejl kan jo gemme sig mange steder.
Avatar billede robotten Praktikant
08. december 2003 - 15:14 #7
Lukker du?
Avatar billede khla Praktikant
08. december 2003 - 17:32 #8
Hvordan er det nu lige jeg lukker når ingen har besvaret spørgsmålet?

På forhånd tak
Avatar billede robotten Praktikant
08. december 2003 - 19:08 #9
Avatar billede khla Praktikant
08. december 2003 - 19:16 #10
done